سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل VICTUS 15 FA0031DX-A

HP Victus 15 اولین لپ‌ تاپی است که از برند گیمینگ جدید HP میتوان مشاهده کرد و به گونه‌ای طراحی شده است که گزینه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه‌تر در کنار طیف رده بالای لپ تاپ Omen این شرکت باشد.

این دستگاه  شامل سخت‌افزار قدرتمندی مانند Nvidia GeForce GTX1650 و Intel core i5 12450H میباشد .

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل VICTUS 15 FA0031DX-A

طراحی و صفحه کلید

  • ظاهر خوبی دارد، اما کیفیت ساخت و ابعاد متوسطی دارد
  • اتصال قوی است، اما HP از پورت های USB سریعتر بهره می برد
  • دارای صفحه کلیدی سریع و شفاف و فضای مناسب است

این لپ تاپ دارای یک لوگوی V شکل براق است، برخی از نوشته‌های «طراحی شده توسط HP» روی لولا و دریچه‌های جذاب بلندگو، شما را تحت تأثیر قرار میدهد. به نظر از لحاظ ظاهری خیلی بهتر از دستگاه‌های Lenovo و MSI است.

با این حال، هنگامی که این لپ تاپ وارد بازار شد برخی از طراحی های معمولی تر ظاهر شد. یکی از این ویژگی ها کیفیت ساخت است. اگر پشت پنل HP را فشار دهید، نویز دسکتاپ (صفحه نمایش) به وضوح قابل مشاهده است. فضای مناسبی برای جایگیری و تکیه گاه مچ و کیبورد وجود دارد که همن سبب میشود تا به مچ و دست ها فشاری وارد نگردد. توجه داشته باشید که ساختار این لپ تاپ تمام پلاستیکی است و در قسمت بیرونی آن از فلز استفاده نشده است.

کیفیت ساخت HP ایده آل است، با وزن 2.2 کیلوگرمی، Victus کمی سنگین تر از هر رقیب است .

در ویژگی های دیگر، Victus متوسط ??است، این لپ تاپ دارای  سه درگاه3.2 USB و یک اتصال Type-C که DisplayPort هست، اما بدون اتصالات USB سریع‌ تر عمل میکند و هیچ نشانه‌ای از Thunderbolt وجود ندارد. و دارای خروجی HDMI است .

این لپ تاپ قابلیت اتصال به اینترنت توسط کابل LAN را دارا می باشد که برای گیمر ها پورت بسیار کار امدی است .

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل VICTUS 15 FA0031DX-A

 

در داخل، اتصال Wi-Fi 6 دو بانده و بلوتوث وجود دارد. HP دارای وب کم است، اما از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی نمی کند. بلندگوها کیفیت بسیار بالایی دارند  و صدای مطلوب و واضحی را به گوش کاربر میرسانند، و فاقد بیس هستند اگرچه این بلندگوها برای بازی های روزمره مناسب هستند، اما صدای خیلی بلندی را ارائه نمیدهند و اگر نیاز به صدای خیلی بالا تری دارید نیاز به یک هدست جداگانه خواهید داشت .

کیبورد نیز شامل کلید های ترکیبی است. دکمه‌ها تند، سریع و بی‌صدا هستند، اگر می‌خواهید یک تجربه بازی واضح داشته باشید، Victus میتواند بهترین گزینه برای شما باشد .

این دستگاه دارای یک عدد پد و یک دکمه اختصاصی برای باز کردن برنامه بازی HP Omen است.

با این حال، در این لپ تاپ هیچ نور پس‌زمینه LED RGB وجود ندارد، دکمه پاور بین کلیدهای F12، Backspace و Delete قرار گرفته است. این دکمه نسبت به دکمه های اطرافش به نیروی کمی بیشتر برای ثبت نیاز دارد،. پد لمسی نیز کیفیتی متوسط ??دارد – اما قابلیت چرخش دارد اما به توصیه من بهتر است از ماوس USB استفاده کنید.

لپ تاپ 16 اینچی اچ پی مدل VICTUS 16 D0019-A

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش لپ تاپ 15 اینچی ویکتوس تجربه بهتری را به کاربر ارائه می دهد .
  • پانل دارای روشنایی و طیف رنگی باریک می باشد .
  • برای بازی های رایج خوب است .

همه میدانیم که داشتن یک صفحه نمایش بزرگتر همیشه خوب است.

پنل صفحه نمایش Victus از نوع IPS است، و این صفحه نمایش دارای نرخ رفرش 144 هرتز است که حرکت روان را در همه بازی های تک نفره و در سناریوهای رایج ورزش های الکترونیکی ارائه می دهد.

با این حال، حداکثر میزان روشنایی این دستگاه 240 نیت است که باعث می‌شود که این پنل فقط برای استفاده در داخل خانه به اندازه کافی خوب باشد – حتی در این صورت ممکن است زیر نورهای بسیار روشن مشکل داشته باشید و این به علت مات نبودن صفحه نمایش است .  این پنل تنها 58.8 درصد از طیف رنگی sRGB را ارائه می کند، به این معنی که این صفحه به سادگی نمی تواند تعدادی از سایه های مورد نیاز بازی های رایج را ارائه دهد.

این لپ تاپ نسبت کنتراست عالی 1714:1 را ارائه می دهد، که به این معنی است که پنل کار مناسبی را در تولید محتوا انجام می دهد .

برای بازی های روزمره،لپ تاپ HP خوب است، اما دستگاه های Dell و MSI از هندلینگ ضعیف در بازی رنج میبرند .

hp-victus-16-review 2

 

کارایی و مشخصات فنی

  • GTX 1650 هر بازی تک نفره و ورزش های الکترونیکی را به راحتی مدیریت می کند
  • پردازنده هشت هسته ای Intel core i5 12450H یک انتخاب قوی برای تولید محتوا است
  • دستگاه HP از بسیاری از لپ‌ تاپ ‌های بازی بی‌صداتر است
پردازنده و کارت گرافیک و حافظه رم :

لپ تاپ HP یک پردازنده  Intel core i5 12450H را با یک تراشه گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 4GB جفت می کند. آنها اجزای چشمگیری هستند که می توانند کارهای روزمره را به راحتی انجام دهند.

این لپ تاپ آنها را با مشخصات میان رده پیکربندی کرده است: 12450H  هشت هسته ای است که در وسط محدوده توان تراشه قرار می گیرد. فرکانس پایه پردازنده این لپ تاپ معادل 3.3 گیگاهرتز می باشد .

ظرفیت حافظه رم این لپ تاپ معادل 8 گیگابایت حافظه از نوع DDR4 و یک SSD با ظرفیت 512 گیگابایت با سرعت خواندن و نوشتن معقول  – به اندازه کافی خوب است که عملکرد لپ تاپ را تند و سریع نگه دارد.

ظرفیت 512 گیگابایتی SSD اگر بخواهید بازی‌های زیادی را نصب کنید ناامید نخواهید شد، حداقل یک حافظه داخلی برای ارتقای آسان وجود دارد. کارت گرافیک میان رده GTX 1650 این لپ تاپ سرعت خوبی در بنچمارک های بازی داشت.

این پردازنده ویرایش اصلی عکس و ویدیو را در کنار سایر ابزارهای تولید محتوا انجام می دهد و بدون اینکه افت سرعت یا عملکرد داشته باشید، همه برنامه های Office را بررسی و به اسانی اجرا می کند. این پردازنده در انجام چند کار بسیار عالی است .

دستگاه HP در تست های حرارتی نیز عملکرد خوبی داشت. زمانی که لپ‌تاپ بازی‌ها را در حالت استاندارد اجرا می‌کرد، صدای خروجی فن نسبت به اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ کم‌صداتر بود، و به اندازه‌ای متوسط ??بود که بلندگوها می‌توانستند نویز را کاهش دهند. در نهایت، این لپ تاپ به عنوان یک دستگاه بسیار بی صدا است.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل VICTUS 15 FA0031DX-A

 

عمر باتری

  • عملکرد متوسط ??در پردازش ها – بیش از 90 دقیقه انتظار نداشته باشید
  • باتری دستگاه HP نسبت به برخی از رقبا بیشتر دوام می آورد

این لپ تاپ دارای باتری WHr 52.5 وات بر ساعت و از نوع 3 سلولی می باشد .

اگر می خواهید از HP برای بازی کردن استفاده کنید، انتظار داشته باشید باتری آن 90 دقیقه دوام بیاورد. این میزان از توان باتری برای یک لپ‌تاپ غیرعادی نیست و دقیقاً بین مدل‌های Dell و Lenovo قرار دارد.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل VICTUS 15 FA0031DX-AA مشخصات و قیمت این محصول را در سایت مشاهده نمایید .