سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

5 از بهترین لپ تاپ ها برای مدل سازی و رندر سه بعدی در سال 2022

بهترین لپ تاپ برای مدل سازی سه بعدی چه ویژگی هایی دارد؟

 اگر معمار، مهندس، طراح داخلی، مدیر ساخت و ساز، هنرمند یا دانشجو هستید، داشتن  بهترین لپ‌تاپ برای مدل‌سازی و رندر سه‌بعدی، بدون شک، یکی از ضروریات است.( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

 

 از AutoCAD گرفته تا SolidWorks، Blender گرفته تا Maya، این لپ تاپ ها به شما کمک می کنند تا هر برنامه ای را به راحتی اجرا کنید.

نرم افزار مورد نیاز برای طراحی و رندر سه بعدی نیازمند منابع زیادی است و شما به لپ تاپی نیاز خواهید داشت که بتواند نیازهای اولیه را از نظر کارایی برآورده کند. اگر لپ‌تاپی بخرید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند از عهده هر کاری برآید، می‌توانید طرح‌های کارآمدتر و بدون تاخیر ایجاد کنید.( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

همچنین ویژگی های ضروری دیگری مانند صفحه نمایش، ذخیره سازی و اتصال وجود دارد که سرعت و کیفیت طراحی های سه بعدی شما را تعیین می کند.

 در این مقاله ( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )به اطلاعات مهمی که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید به همراه 5 لپ تاپ برتر برای مدل سازی و رندر سه بعدی که باید در نظر بگیرید می پردازیم.

لیست ما ( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )از بهترین لپ تاپ برتر برای مدل سازی و رندر سه بعدی در سال 2022 بر اساس ویژگی ها، مشخصات، عملکرد واقعی، محبوبیت، نظرات کاربران و سازگاری با نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی مانند اتوکد، بلندر و غیره است.

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

نحوه انتخاب بهترین لپ تاپ برای مدل سازی سه بعدی چیست ؟

قبل از خرید لپ‌تاپ، باید بدانید که اگر سخت‌افزار مناسب برای اجرای روان آن را نداشته باشید، داشتن بهترین و جدیدترین نرم‌افزار سه بعدی کافی نیست.

 برای کمک به پیدا کردن لپ‌تاپ مناسب، در اینجا( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی ) چند اصطلاح فنی وجود دارد که قبل از خرید لپ‌تاپ برای مدل‌سازی و طراحی باید با آن‌ها آشنا شوید، مانند:

نمایش دادن و صفحه نمایش

وقتی صحبت از نمایشگرها به میان می‌آید، طراحان از انتخاب رنج می‌برند. ترکیبی از ویژگی‌هایی مانند اندازه صفحه نمایش، وضوح، دقت رنگ و نرخ تازه‌سازی، هر لپ‌تاپ را منحصربه‌فرد می‌کند و یافتن لپ‌تاپ مناسب می‌تواند چالش برانگیز باشد.( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

شما به یک لپ تاپ با صفحه نمایش روشن ، دقیت رنگ بالا(حداقل 62.5? sRGB) و وضوح بالا (حداقل Full HD) نیاز دارید. 

نرخ رفرش به چند بار در ثانیه اشاره دارد که یک تصویر جدید روی صفحه می کشد، اما این یک ویژگی اختیاری است. بیشتر لپ‌تاپ‌ها با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز عرضه می‌شوند، اما لپ‌تاپ‌هایی با نرخ تازه‌سازی بالاتر پاسخگوتر بوده و به راحتی کار می‌کنند.

پردازنده یا CPU

CPU  حیاتی ترین بخش یک لپ تاپ است، و این امر به ویژه اگر قصد استفاده از نرم افزار مدل سازی و رندر سه بعدی را دارید، صادق است. ممکن است با Blender، Revit، 3DS Max، AutoCAD یا نرم افزارهای مشابه دیگری کار کنید که فشار قابل توجهی بر قدرت پردازش لپ تاپ شما وارد می کند.

برای اینکه لپ تاپ شما بتواند با این ابزار و برنامه های سخت کار کند، به یک CPU قوی و قدرتمند نیاز دارد. سه برند محبوب در مورد پردازنده ها وجود دارد: اینتل، AMD و تراشه های اختصاصی M1 اپل در مک بوک. این تراشه‌ها از نظر عملکرد مشابه هستند و ما توصیه می‌کنیم آخرین نسل پردازنده‌ها را دریافت کنید زیرا نسبت به نسل‌های قبلی خود ارتقای قابل توجهی ارائه می‌دهد.

رم

حافظه با دسترسی  یا RAM تعیین می کند که آیا در هنگام طراحی و مدل سازی سه بعدی، تجربه ای پاسخگو و بدون دردسر داشته باشید. مانند حافظه کوتاه مدت رایانه است که تمام داده هایی را که فعالانه با آنها کار می کنید ذخیره می کند تا به راحتی ذخیره شده و به آنها دسترسی داشته باشید و به دستگاه شما امکان می دهد سریعتر کار کند.

داشتن حدود 8 گیگابایت رم حداقل است، اما 16 گیگابایت رم یا بیشتر برای عملکرد بهینه عالی است. اگر حافظه رم دستگاه شما کم است، در صورت پشتیبانی همیشه می توانید حافظه اضافی خریداری کنید. نکات مثبت: هرچه رم لپ تاپ شما بیشتر باشد، عملکرد سریعتری دارد.

ذخیره سازی

هنگام انتخاب لپ تاپ، فضای ذخیره سازی یکی دیگر از جنبه های حیاتی است.( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی ) می‌توانید از میان درایوهای هارد دیسک (HDD)، درایو حالت جامد (SSD) و NVMe SSD (SSDهای غیر فرار که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، انتخاب کنید.

هارد دیسک‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند، اما هزینه‌ای هم دارند زیرا کندتر و دوام کمتری نسبت به همتایان SSD خود دارند. از سوی دیگر، SSD بسیار سریعتر اما گرانتر است. NVMe سریعترین نوع درایو موجود در حال حاضر است. سرعت آن در حدود 3-6 برابر SSD و 5-10 برابر سریعتر از HDD است.

اگر با فایل‌های مدل‌سازی سه بعدی بزرگ کار می‌کنید، حداقل 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی توصیه می‌شود، اما همانطور که در مورد RAM بود، هرچه فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشید، بهتر است. اگر تا به حال کمبود فضای ذخیره سازی دارید، می توانید یک HDD یا SSD خارجی بخرید تا فایل های خود را به صورت امن در خارج از لپ تاپ خود ذخیره کنید.( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

1-لپ تاپ ایسر Predator Helios 300

صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD با نرخ رفرش 144 هرتز | پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i7 | گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 3060 6GB GPU | رم: 16 گیگابایت | فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD

ایسر به خاطر لپ‌تاپ‌های گیمینگ با کارایی بالا که عملکردی عالی را با بودجه پایین ارائه می‌کنند، مشهور است، و Acer Predator Helios 300 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه مجهز به جدیدترین پردازنده Core i7 اینتل با سرعت تا 4.60 گیگاهرتز و RTX 3060 که دارای معماری RTX برنده جوایز NVIDIA است، قدرتی بیش از اندازه کافی برای اجرای برنامه های طراحی 3 بعدی سخت را دارد.

این صفحه نمایش یکی از پاسخگوترین نمایشگرهای موجود را با یک واحد 15.6 اینچی فول اچ دی با نرخ رفرش 144 هرتز و زمان پاسخگویی 3 میلی ثانیه دارد تا بتوانید بدون تاخیر کار و طراحی کنید، Acer Predator Helios 300 همچنین دارای 512 گیگابایت حافظه SSD است که در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر، می توانید آن را ارتقا دهید.

Acer Predator Helios 300 مطمئناً از نظر قیمت یا عملکرد ناامید نمی شود. این یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید برای مدل‌سازی و رندر سه‌بعدی استفاده کنید و از آن بهره ببرید .( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

2-لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HM

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل FX506HM از سری لپ تاپ‌های مالتی‌مدیا و گیمینگ شرکت ایسوس است و جزء لپ‌تاپ‌های بالارده و به نوعی حرفه‌ای محسوب می‌شود.

این لپ‌تاپ به دلیل قرار گرفتن کارت گرافیک بسیار قوی GeForce RTX 3060 انویدیا با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی و پردازنده قدرتمند سری 11800H Corei7 شرکت Intel با 24 مگابایت حافظه cache و دارای سیستم خنک کننده مناسب است.

این لپ تاپ دارای 32 گیگابایت رم از نوع DDR4 می باشد و دارای حافظه داخل با ظرفیت 1TB SSD هست که در طراحی و مدل ازی های سنگین بسیار به کاربر کمک خواهد کرد .

باتری چهار سلولی هم از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 90 وات ساعت که دوام خوبی خواهد داشت و می‌توانید مدت زمان مناسبی را به طراحی و مدل سازی بپردازید ، بدون اتصال به برق از لپ تاپ استفاده کنید.

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

3-لپ تاپ لمسی  ایسوس ROG FLOW GZ301ZE-A

این لپ تاپ در نگاه اول مانند یک لپ‌ تاپ همه کاره و شیک به نظر میرسد ، همچنین این لپ تاپ از سخت‌افزار های قدرتمندی intel و Nvidia پشتیبانی میکند که برای مدل ساز و رندر سه بعدی عالی است .

به این ترتیب، این مدل ، می‌تواند از یک CPU بسیار قدرتمند   Corei9 12900H و یک  پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ 4GB Nvidia Geforce RTX3050Ti برخوردار باشد که تنها با TDP 100 وات (شامل Dynamic Boost) مشخص شده است

علاوه بر این، یک SSD مبتنی بر NVMe 1 ترابایتی و 16 گیگابایت رم DDR5 در این مدل نصب شد که 16 گیگابایت آن به مادربرد لحیم شده است.

در همین حال، یک صفحه نمایش WQHD مات با FreeSync و 360 هرتز از بازتولید تصویر مراقبت می کند.

کیبورد این لپ تاپ انقدر مناسب و راحت است که می توانید به راحتی با آن کار مدل سازی خود را پیش ببرید و شما را شگفت زده خواهد کرد .

Corei9 12900H در این لپ تاپ یک پردازنده بسیار قوی و قدرتمند می باشد و می تواند دارای 14 هسته و 20 رشته حافظه کش میباشد.

 درایو ذخیره سازی دارای حافظه رم با ظرفیت 16GB از نوع DDR5 است که می تواند به راحتی با مدل های سامسونگ از رقبا رقابت کند. علاوه براین رم ان دستگاه قابلیت ارتقا را دارد  .

همچنین دارای یک اسلات حافظه داخلی با ظرفیت 1TB  از نوع SSD می باشد که البته هر دو آن ها قابلیت ارتقا نیز دارند که سرعت بسیار بالایی را برای فایل های کوچک و بزرگ در اختیار شما قرار میدهد تا هنگام کار با لپ تاپ با کندی عملکرد و افت سرعت مواجه نشوید .

ایسوس برای اینکه سیستم خنک کننده باریک این لپ تاپ 15 اینچی را تحت فشار قرار ندهد، از  نسخه پردازنده گرافیکی لپ تاپ  4GB Nvidia Geforce RTX3050Tiاستفاده می کند .

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

4-لپ تاپ ام اس آی Katana GF66 12UD

MSI بار دیگر یکی از اولین تولیدکنندگانی است که لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake اینتل را برای سازندگان و حرفه‌ای‌ها معرفی کرد.

صفحه نمایش 15.6 اینچی FullHD (1920 x 1080) از یک پنل IPS با نرخ تازه سازی 144 هرتز و پوشش رنگ حدود 95? sRGB استفاده می کند

 MSI Katana GF66  دارای صفحه کلید تک منطقه ای RGB LED با نور پس زمینه قرمز است. شدت RGB را می توان از طریق MSI Dragon Center  یا با استفاده از میانبرهای صفحه کلید تنظیم کرد که همین ویژگی در فضا های تاریک و کم نور در طراحی به شما کمک بسزایی خواهد کرد .

چیدمان صفحه کلید کاملا استاندارد با دکمه های میانبر اختصاصی می باشد .

از نظر عملکرد، این لپ تاپ مجهز به پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7 12700H با 14 هسته و 20 رشته و حداکثر فرکانس ساعت 4.70 گیگاهرتز، گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050Ti با 4 گیگابایت GDDR6 VRAM و 4GB GDDR6  می باشد

 MSI  با استفاده از تراشه‌های نسل دوازدهم Alder Lake  که دارای هسته‌های قدرتمند هستند در کارهای چندوظیفه‌ای و بازی‌های سنگین به خوبی عمل میکنند.

MSI Katana GF66  به 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز مجهز شده است. می توان آن را تا حداکثر 64 گیگابایت ارتقا داد.

این لپ تاپ با SSD 512 گیگابایتی M.2 NVMe عرضه شد. با این حال، بسته به منطقه و بازار، ممکن است SSD های مختلفی وجود داشته باشد. SSD عملکرد خوبی را در سرعت خواندن تا 3597 مگابایت در ثانیه و نوشتن تا 3350 مگابایت بر ثانیه ارائه می دهد که میتواند تاثیر بسزایی در مدل سازی شما داشته باشد .( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

5-لپ تاپ لنوو Legion 5-I 

 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده این نسل است که کاملا برای مدل سازی و رندر سه بعدی مناسب می باشد .( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

فقط در چند کلمه، این مدل 15 اینچی بسیار خوب ساخته شده است و بیشتر ویژگی های کاربردی را که در یک کامپیوتر مدرن می خواهید را در اختیار شما قرار میدهد .

یک صفحه نمایش معمولی 15.6 اینچی مات در سری Legion 5، با پنل FHD با کیفیت نسبتاً خوبی وجود دارد .

لپ تاپ Lenovo Legion 5 ، دارای پردازنده بسیار قدرتمند Intel core i7 11800Hو تراشه گرافیکی  GEFORCE RTX 3060 GDDR6 می باشد . این پردازنده دارای 8 هسته است و عملکرد بسیار سریعی را ارائه می دهد 

برای این دستگاه GPU که در آن تعبیه شده است مدل  Nvidia GeForce RTX 3060 است به عنوان کارت گرافیک عمل می کند. دارای 6GB حافظه پردازنده گرافیکی مجزا است که قابلیت اجرای چند برنامه بطور همزمان و همچنین بازی ها و مدل هایی با گرافیک سنگین را به کاربر میدهد.

 در لژیون 5 ، 2 اسلات رم و 2 اسلات SSD وجود دارد، هر دو در پیکربندی 60 و 80 وات ساعت.

لنوو برای Legion 5  به یک SSD سریع سامسونگ متکی است. این لپ تاپ دارای رم با ظرفیت 16GB از نوع DDR4 است علاوه بر این دارای حافظه داخلی با ظرفیت 1TB از نوع SSD می باشد که لنوو قابلیت ارتقا حافظه نیز برای کاربران در نظر گرفته است . از این ظرفیت حافظه رم برای انتقال سریع و سنگین  اطلاعات استفاده میشود. 

معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی

نتیجه گیری :

انتخاب ابزار و لپ تاپ مناسب برای کار همیشه در حرفه شما تاثیر دارد. و اگر حرفه شما مدل سازی سه بعدی است، ما تاثیر آن را در کار شما نیز احساس خواهیم کرد.( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

داشتن گزینه های مناسب به معنای صرف بودجه کافی و اتلاف نکردن زمان، تلاش و هزینه برای خرید دستگاهی است که بیشتر از کمک به ما دردسر خواهد داشت.

همه گزینه‌هایی که به شما ارائه کردیم،( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی ) نه تنها بهترین مشخصات را برای دسته‌های خود دارند، بلکه بهترین بررسی‌ها را نه تنها از کاربران آنلاین، بلکه از منابع مورد اعتماد نیز دارند.

بنابراین بودجه خود را بررسی کنید و گزینه مناسب را انتخاب کنید. همه این لپ تاپ ها فوق العاده هستند .( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی )

به همین دلیل است که ما لیستی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌هایی را که می‌توانیم برای هر نیاز، استفاده و بودجه پیدا کنیم، گردآوری کرده‌ایم.( معرفی 5 لپ تاپ مناسب برای مدل سازی و رندر سه بعدی ) امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا لپ‌تاپ مناسبی را که برای اهداف مدل‌سازی و رندر سه‌بعدی استفاده می‌کنید، متناسب با نیاز خود پیدا کنید. طراحی مبارک!