سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A

لپ‌تاپ‌های لمسی زیادی وجود دارند که البته در بازار امروز کم نیست، اما کمتر لپ‌تاپی وجود دارد که بتوان هم به عنوان یک کامپیوتر از آن استفاده کرد و هم به عنوان یک تبلت.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A یکی از همین نمونه هاست که در اندازه 15.6 اینچی با روکش براق ضد انعکاس نور تولید شده است تا کاربر بتواند به راحتی بسیاری از نیاز های خود را بر طرف کند .

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A

طراحی و ساخت

یک بار دیگر، HP کار خوبی در طراحی لپ تاپ خود انجام داده است. از آلومینیوم ساخته شده است و وزن آن 1.82 کیلوگرم است که به عنوان یک لپ تاپ 15 اینچی بسیار خوب است.

همچنین، نسبتاً نازک با پروفیل 18.4 میلی متر است. بدنه آن در برابر انعطاف پذیری چندان مقاوم نیست، اما اوضاع به بدی Envy x360 13 اینچی نیست.

همچنین، درب با یک دست باز می شود و حاشیه های نازکی در اطراف صفحه نمایش ظاهر می شود

. در اینجا، دوربین مورد استفاده یک واحد 720p با شاتر الکترونیکی حریم خصوصی است که توسط کلیدی که در سمت چپ دکمه پاور یافت می شود فعال می شود.

و در حالی که بسیاری از سازندگان حسگر اثر انگشت را روی لپ‌تاپ‌های خود در داخل دکمه پاور قرار می‌دهند، HP رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. در این مورد، در محل کلید سمت راست “کنترل” قرار دارد

. صحبت از کلیدها شد، صفحه کلید برای تایپ خوب و بازخورد کلیکی مناسبی دارد.علاوه براین دارای نور پس زمینه ای است که دارای دو سطح روشنایی است.
به طور عجیبی، هیچ NumPad در اینجا یافت نمی شود، زیرا فضا توسط دو کوره بلندگوی بزرگ استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که اندازه قابل توجهی دارد تاچ پد است. سر خوردن راحت انگشتان ، ردیابی دقیق و زمان پاسخگویی سریع را ارائه می دهد.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A

 

پورت ها

دارای دو پورت USB Type-A  4.0 (Gen. 1) و دو پورت USB 2.0، یک کانکتور HDMI، و یک جک صدا وجود دارد. سپس، در سمت راست، دوشاخه شارژ، یک پورت USB Type-C دیگر و یک کارت خوان SD دریافت می کنید.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A

صفحه نمایس و کیفیت نمایش

HP Envy x360 15  دارای پنل IPS دارای وضوح Full HD،  IPS با قطر آن 15.6 اینچ  و وضوح 1920 x 1080 پیکسل است. ، زوایای دید راحت و نسبت کنتراست عالی است.

 نسبت صفحه نمایش 16:9 است و تراکم پیکسلی – 142 ppi و گام 0.18 x 0.18 میلی متر را در بر میگرد.

همچنین. 94 درصد از طیف رنگ sRGB را پوشش می دهد و نور پس زمینه آن از PWM برای تنظیم روشنایی استفاده نمی کند. به لطف نمایه طراحی وب ، رنگ‌های موجود در وب را به دقت نشان می‌دهد، که آن را برای استفاده حرفه‌ای مناسب می‌کند.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A

کارایی و سخت افزار

(RAM , CPU , GPU )

پردازنده  Core i7  1195G7  ساخت اینتل  کاملاً فراتر از انتظارات ما بود و امتیازات بنچمارک قابل توجهی را به دست آورد و در هفته هایی که آن را بررسی کردیم به طور قابل توجهی روان و سریع کار کرد.

سخت‌افزار این لپ‌تاپ‌ تشکیل شده  از  پردازنده‌ مرکزی شرکت اینتل Core i7-1195G7،

این لپ تاپ دارای حافظه‌ رم 16 گیگابایتی DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ داخلی از نوع SSD M.2 NVMe هستند.که رم و حافظه داخلی هر دو قابلیت ارتقا را دارا می باشند .

کارت گرافیک بکار رفته در این لپ تاپ از نوع گرافیک NVIDIA GeForce MX450 با دو گیگابایت حافظه پردازشی مجزا، می باشد که انجام پردازش های سنگین را بسیار آسان میکند .

 همچنین با توجه به ابعاد این دستگاه، آن را به گزینه ای بسیار مناسب برای کاربرانی مثل طراحان گرافیکی و نقشه کشان که نیاز جابه جایی های مداوم دارند تبدیل کرده است.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A

عمر باتری

عمر باتری یکی دیگر از مواردی است که HP Envy x360 15 (2021) در آن برتری داشت. با یک باتری 51 وات ساعتی از نوع 3 سلولی ، انتظار داشتیم که حداقل یک روز کاری کامل را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد و متوجه شدیم که کمی بهتر از آن عمل کرده است، و در تست باتری PCMark 10 ما فقط بیش از 13 ساعت طول کشید.

جمع بندی :

یک بار دیگر، نقطه برجسته Envy x360 15 نمایشگر آن است. علاوه بر آن، انتخاب پورت خوبی هم در داخل و هم از خارج دریافت می کنید. با این حال، ما طی بررسی به طرز اعجاب انگیز از چیزهایی مانند عمر باتری در طول مرور وب  و تا حدی عملکرد شگفت زده شدیم.

. خوشبختانه دستگاه های ورودی دیگری نیز وجود دارند که در این مورد یکی از خوب های موجود در بازار هستند. صفحه‌کلید ضربه‌ای است و حرکت کلید مناسبی دارد، در حالی که پد لمسی فوق‌العاده پاسخگو و بسیار دقیق است. لازم به ذکر است که یک خواننده اثر انگشت وجود دارد که کلید سمت راست یعنی “کنترل” را در بر میگیرد .

در حالی که ، دو میانبر صفحه کلید دیگر وجود دارد که می خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم. اول اینکه لپ تاپ دارای شاتر حریم خصوصی است که با کلید کنار دکمه پاور فعال می شود. و سپس، یک دکمه اختصاصی HP Command Center وجود دارد. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که از بین برخی از پیش تنظیم ها ، عملکرد خود را شخصی سازی کنید ( عملکرد خود را انتخاب کنید)

از طرف دیگر، ارتقاء حافظه و فضای ذخیره سازی ممکن است، و این واقعیت که شما یک کارت خوان SD دریافت می کنید باید مورد قدردانی کاربران واقع شود.

در نهایت، این دستگاه بسیار خوب است. در حال حاضر، مدل Core i7 از نظر ما کمی بهتر به نظر می رسد .

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-B مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .