سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad

Lenovo ThinkBook در مقابل ThinkPad: چه تفاوت هایی با هم دارند؟ 

تفاوت ها و همچنین شباهت های زیادی بین ThinkBook و ThinkPad وجود دارد.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

 هنگام مقایسه Lenovo ThinkPad با Thinkbook، مهم است که توجه داشته باشید که تفاوت اصلی در مشخصات فنی و پیشرفته ThinkPad است. 

ThinkBook  با در نظر گرفتن نیاز های یک کاربر معمولی لپ‌تاپ ساخته شده است، در حالی که ThinkPad به دلیل عمر باتری 12 ساعته، 1T (فضای ذخیره‌سازی بیشتر)، صدای Dolby، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته و مستحکم برای مشتریان تجاری، کار و دانش‌آموزان  طراحی شده است.

اگر می خواهید لپ تاپ خود را به عنوان دسکتاپ جایگزین کنید یا قصد دارید بین ThinkPad و ThinkBook به عنوان جایگزین دسکتاپ انتخاب کنید، ThinkPad به دلیل افزایش قابلیت ذخیره سازی، افزایش عمر باتری و قابلیت ارتقاء در میان بیشتر مشخصات فنی، انتخاب ایده آلی است. در مقایسه با ThinkBook

در این مقاله،(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad) تفاوت‌های بین این دو لپ‌تاپ را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد:

Lenovo ThinkBook در مقابل ThinkPad: تفاوت بین این دو چیست؟

تفاوت های عمده ای بین Lenovo ThinkBook و ThinkPad وجود دارد. (مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

ThinkBook یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی 2 در 1 مقرون به صرفه تر است که برای کاربران معمولی استفاده می شود

. از طرف دیگر ThinkPad دو برابر (12.1 ساعت) عمر باتری در مقایسه با عمر باتری 6 ساعته ThinkBook دارد. ThinkPad همچنین سیستم صوتی Dolby، 500 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بیشتر و پردازنده سریع‌تر را به طور متوسط ??4/4 گیگاهرتز بهبود داده است.

همانطور که گفته شد، لنوو ThinkPad، در مقایسه با ThinkBook، از نظر فنی پیشرفته‌تر است و می‌تواند به‌خصوص در مورد سری ThinkPad E مقرون به صرفه باشد. 

آیا جدیدا به فکر یک لپ تاپ ارزان هستید؟ خوب، جدا از عمر باتری کوتاه‌تر و سیستم صوتی غیردالبی، ThinkBook 14 & 15 لپ‌تاپ‌هایی بسیار خوب، خوش ساخت و با دقت طراحی شده‌اند که برای دانش‌آموزان یا افراد حرفه‌ای با بودجه بسیار عالی کار می‌کنند.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

کدام بهتر است: Lenovo ThinkPad یا ThinkBook؟

مدل‌های ThinkPad E14 و ThinkPad E15 در مقایسه با ThinkBook 14 و ThinkBook 15 مشخصات بهتری دارند. به ویژه در مورد افزایش 6 ساعته عمر باتری، صدای Dolby، سرعت پردازش. طراحی/عملکرد کلی نیز از نظر فنی پیشرفته‌تر است و Lenovo ThinkPad را از نظر قابلیت فنی لپ‌تاپ بهتری می‌کند.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

 با این حال، ThinkBook مقرون به صرفه تر است و تنها مزیت واقعی بین این دو لپ تاپ است.

Lenovo ThinkBook: آیا ارزش خرید را دارد؟

مشخصات بهبود یافته و طراحی ساخت سری ThinkPad در دراز مدت در مقایسه با ThinkBook سود بیشتری برای شما خواهد داشت زیرا عمر باتری 6 ساعته ThinkBook پس از 6 ماه استفاده تنها 2 تا 3 ساعت دوام می آورد.

با در نظر گرفتن افزایش جزئی قیمت ThinkPad شما یک دستگاه Lenovo را دریافت می کنید که هم سریعتر و هم عمر باتری طولانی تری نسبت به ThinkBook دارد.

اگر واقعاً بودجه‌ مناسب و کافی دارید و باید ThinkBook را  انتخاب کنید.

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ قوی و تجاری برای محل کار یا مدرسه هستید، ThinkPad E14 یا ThinkPad E15 ارزش آن را دارد زیرا نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های هم‌رده مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

کدام یک برای کار بهتر است؟

سری Lenovo ThinkPad دارای پردازنده قوی تر، فضای ذخیره سازی بیشتر، افزایش عمر باتری و عملکرد بهبود یافته در کل در رابطه با استفاده از لپ تاپ برای نیازهای کاری و حرفه ای مناسب هستند. 

لپ‌تاپ‌ها ThinkPad برای جابه‌جایی در محیط‌های اداری یا مدرسه سبک‌تر هستند و ThinkPad را علاوه بر قیمت و تاچ ‌پد، از هر نظر بهتر از ThinkBook می‌کند، اگرچه که هر دوی آن‌ها رقابت نسبتاً نزدیکی دارند.

اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید ThinkBook با باتری بادوام‌تر داشته باشید،  ThinkBook 14 برای شما ایده‌آل‌ترین هستند، زیرا رم و عمر باتری را در بین مدل‌های ThinkBook بهبود بخشیده‌اند.

این تنها انتخاب شما در محدوده قیمت مقرون به صرفه نیست: لپ تاپ ThinkPad L13 Gen 2 نیز می تواند از نظر قیمت با مدل های ThinkBook رقابت کنند.

کدام یک برای استفاده معمولی بهتر است؟

ThinkBook  برای کاربران معمولی که نیاز های ساده تری دارند طراحی شده است و هر مدلی بالاتر از سری ThinkPad E & L ممکن است از نظر مشخصات فنی برای یک کاربر معمولی بیش از حد باشد

. کاربران معمولی لپ‌تاپ‌ها را می‌توان به عنوان کسانی تعریف کرد که فقط نیاز به مرور وب، استفاده از صفحات گسترده گوگل یا استفاده از پخش ویدیوی سبک از طریق رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب یا نتفلیکس دارند.

کدام یک برای بازی بهتر است: ThinkBook در مقابل ThinkPad؟

بهترین لپ‌تاپ بازی بین ThinkPad و ThinkBook Thinkpad است، هرچند هر دو مدل فقط یک کارت گرافیک یکپارچه دارند و برای هر برنامه‌ای که به گرافیک پیشرفته نیاز دارد ایده‌آل نیست.

اگر به دنبال یک سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ پیشرفته از لنوو هستید، ThinkBook و ThinkPad آن‌ها مناسب نیستند. (مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

باید Lenovo Legion 5 یا IdeaPad gaming 3 را بررسی کنید. اینها هم نیازهای استاندارد لپ تاپ و هم نیازهای بازی شما را برطرف می کنند و خیلی گران نیستند.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

( پیشنهاد ویزه )

مطلب زیر را حتما بخوانید :

تفاوت لپ تاپ ایسوس سری Zenbook و Vivobook

سری و مدل لنوو ThinkPad در مقایسه با ThinkBooks

در حالی که ThinkPads گران‌تر و دارای ویژگی‌های غنی هستند، مدل‌های ThinkBook Lenovo با مدل‌های ThinkPad L & E با قیمت پایین‌تر رقابت می‌کنند

. از لحاظ تاریخی، این دو مدل لپ‌تاپ تکامل یافته‌اند تا به قابل مقایسه‌ترین گزینه‌ها برای کسانی تبدیل شوند که لپ‌تاپ‌های لنوو را با قیمت 900 دلار و پایین‌تر انتخاب می‌کنند.

  • مدلLenovo ThinkPad E : برای کاربران تجاری نسبتاً معمولی ساخته شده است. مدل‌های ThinkPad E هم برای صاحب کسب‌ وکار کوچک و هم برای کارمندانی که هر روز چندین ساعت از صفحات گوگل، اینترنت و وردپد استفاده می‌کنند، مناسب است. آنها بسیار خوب ساخته شده اند و لپ تاپ هایی با توانایی بالا ساخته شده اند تا مقرون به صرفه باشند.
  • Lenovo ThinkPad E15: در مقایسه با ThinkBook 15، ThinkPad E15 از جنبه های خاصی مانند RAM مشابه است، اما متفاوت است زیرا دارای فضای ذخیره سازی بیشتر (1 ترابایت در مقابل 500 گیگابایت)، 6 ساعت باتری بیشتر (12.2 ساعت استفاده در مقابل 6 ساعت ThinkBook 15) است. و بلندگوهای صوتی Dolby بهبود یافته استیک لپ تاپ 15 اینچی بسیار مقرون به صرفه، شیک و با ویژگی های غنی. ThinkPad E15 یک پله بالاتر از بیشتر ThinkBook ها خواهد بود.
  • Lenovo ThinkPad E14 یک صفحه نمایش 14 اینچی است و مشخصاتی مشابه مدل ThinkPad E15 دارد. تقریباً 2 برابر عمر باتری در مقایسه با ThinkBook و همچنین صدای Dolby و اختیاری 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی بیشتر. 
مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad
مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad

مقایسه سری Lenovo ThinkBook و مقایسه مدل ThinkBook

مدل های ThinkBook به طور قابل توجهی کمتر از مدل های ThinkPad هستند. Lenovo ThinkBook مقرون به صرفه تر است و برای یک کاربر معمولی که ممکن است نیازهای تجاری نیز داشته باشد، طراحی شده است. این قابل حمل، سبک وزن است و دارای مشخصات و مقرون به صرفه ای مشابه با مدل های ThinkPad E & L است. علاوه بر این، هر دو مدل دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

  • ThinkBook 15:اگرچه مدل‌های ThinkBook 13، 14 و 15 ممکن است ارزان‌تر باشند، اما باتری و قابلیت ذخیره‌سازی کمتری دارند. به عنوان مثال، ThinkBook 15 دارای پردازنده، اندازه و کیفیت نمایشگر و رم (16 گیگابایت) مشابه ThinkPad E15 است، اما عمر باتری آن نصف (6 ساعت در مقایسه با 12) و حداکثر 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی کمتر است. (1 ترابایت ThinkPad E15 در مقابل 500 گیگابایت ThinkBook 15). سیستم بلندگو نیز صدای دالبی نیست. این ویژگی های کوچک جمع می شوند.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)
  • ThinkBook 14:سرعت و قدرت پردازشی مشابه ThinkBook 15 دارد، با این حال به جای صفحه نمایش 15 اینچی صفحه نمایش 14 اینچی دارد. آن را تبدیل به رقیبی بسیار قوی و مقرون به صرفه برای ThinkBook E14 برای کسانی که با فضای ذخیره سازی، صدا و کمتر مشکلی ندارند. ساخت طراحی کمتر براق پورت ها و اتصالات مشابه در همه مدل ها.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)
لپ تاپ 14 اینچی لنوو ThinkBook 14-A
لپ تاپ 14 اینچی لنوو ThinkBook 14-A

Thinkpad در مقابل ThinkBook: مقایسه سخت افزار و طراحی

در این بخش به جزئیات طراحی و مشخصات فنی و همچنین مدل‌های اخیر معرفی شده توسط لنوو، پرداخته می‌شود.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

پردازنده 

ThinkBook 15، 14 و 13 همگی دارای یک پردازنده 8 رشته با 2.4 گیگاهرتز هستند .

با این حال، مدل ThinkBook Yoga نیز گران‌تر است و با برخی از مدل‌های برتر ThinkPad که می‌توانید با همان قیمت تهیه کنید، رقابت نمی‌کند. هنگام انتخاب از بین مدل‌های ThinkBook Yoga و ThinkPad، کیفیت، ساخت، زیبایی‌شناسی و قابل حمل بودن به آن بستگی دارد.

رم

ThinkBook مدل‌های 13، 14 و 15 دارای محدوده رم LPDDR4x تا 16 گیگابایت هستند. .

به عنوان یک قاعده کلی، 16 گیگابایت برای پردازش های سنگین و گرافیک بالا ایده‌آل است و اگر از به‌روزترین برنامه‌ها و نرم‌افزارها استفاده می‌کنید، 8 گیگابایت در بخش آهسته در نظر گرفته می‌شود. 16 گیگابایت رم در ThinkBook و ThinkPad Lenovo شما ایده آل است زیرا به شما امکان می دهد چند کار را بور همزمان انجام دهید.

گرافیک و بازی

مدل‌های Lenovo ThinkBook برای بازی ساخته نشده‌اند، زیرا هر کدام دارای گرافیک یکپارچه هستند و این کار را انجام می‌دهند، زیرا هزینه کلی کمتری را به همراه دارند. سری Lenovo ThinkBook و IdeaPad نیز به طور خاص با در نظر گرفتن متخصصان کسب و کار، دانش آموزان و دانشجویان ساخته شده اند. 

اگر به دنبال یک مدل بازی هستید که با هر کدام عالی عمل کند. می توانید  Lenovo Legion5 یا IdeaPad gaming 3 را بررسی کنید.

نمایش و قابلیت حمل:

تمام مدل های ThinkBook بیش از 250 نیت هستند. 

 و ThinkBook 14 در واقع در مقایسه با نمایشگرهای بزرگتر 13 اینچی و 15 اینچی از نظر مشخصات کمی بهبود یافته است. 

اندازه صفحه نمایش کوچکتر 14 اینچی همچنین باعث عمر باتری طولانی تری می شود، چیزی که بسیاری از مصرف کنندگان هنگام انتخاب بین مدل ها فراموش می کنند یا نادیده می گیرند.

 این یک مبادله مشخصات بسیار مهم است که باید در نظر بگیرید، به خصوص اگر دانش آموزی هستید که به عمر باتری بیشتر و لپ تاپ با صفحه نمایش باریک ترنیاز دارید.

باتری:

باتری مدل‌های کوچک‌تر ThinkBook تقریباً دو برابر بیشتر از مدل‌های ThinkBook 14 و 15 دوام دارد.

باتری ThinkPad به طور متوسط ??به طور قابل توجهی طولانی تر از مدل های ThinkBook است. اگرچه قیمت ThinkPad E14 و E15 بالاتر است، اما دلیل خوبی دارد. ThinkPad E14 و 15 در مقایسه با ThinkBook 14 و 15 اینچی تقریباً 100? طول عمر باتری را در یک جلسه افزایش می دهند. 

معیار 6 ساعت در Thinkbook در مقایسه با 12.1 ساعت باتری ideaPad. این مدل ها سرعت شارژ بالاتری نیز دارند.

صفحه کلید، صفحه نمایش و کیفیت ساخت/طراحی

Trackpad  مدل‌های ThinkPad بسیار شبیه به یکدیگر هستند، با این حال صفحه کلید سری ThinkPad در هنگام بررسی این دو از سری لپ‌تاپ‌های ThinkBook عملکرد بیشتری داشت. 

Thinkpad همچنین دارای ظاهری بهبود یافته و از نظر زیبایی شناختی به طور کلی با طراحی کاربردی و راحتی بیشتر است. همه مدل‌های صفحه کلید هم نور پس‌زمینه دارند و هم در بین مدل‌های مختلف همه کاره هستند.

سوالات متداول

Lenovo ThinkBook و ThinkPad چیست؟

ThinkBook  و ThinkPad سری لپ‌تاپ‌های لنوو با صفحه نمایش لمسی 2 در 1 هستند که مدل‌های مختلفی بر اساس نیازهای معمولی و تجاری دارند.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)

 اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ThinkPad ممکن است ایده آل باشد. اگر کاربر معمولی هستید، ThinkBook احتمالاً مقرون به صرفه ترین گزینه بدون خرید ویژگی های اضافی است که به آن نیاز ندارید یا استفاده نمی کنید.

مدل ThinkPad از لنوو مجموعه‌ای از مدل‌های لپ‌تاپ است که از طراحی شیک و مد روز با طراحی حرفه‌ای تا ویژگی‌های کم‌هزینه‌تر و سخت‌افزاری مانند صدا و گرافیک را کم می‌کند تا کیفیت بالاتری را ارائه کند، را شامل می‌شود. ، لپ تاپ های مقرون به صرفه تر که برای مرور وب خوب هستند و به اندازه کافی سریع هستند که باعث ناراحتی در هنگام استفاده نشوند.

نحوه انتخاب: Lenovo ThinkPad یا ThinkBook؟

هنگام انتخاب بین Lenovo ThinkPad یا ThinkBook، عوامل مختلفی وجود دارد (مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)که باید بر اساس اینکه دانشجو هستید یا حرفه ای کار می کنید، در نظر بگیرید

. به عنوان مثال، اگر به قابلیت حمل، باتری و مقرون به صرفه بودن بیش از سرعت و قدرت اهمیت می دهید، بهتر است مدل Lenovo ThinkBook ارزان تری مانند Lenovo ThinkBook 14 با عمر باتری بیشتر انتخاب کنید. 

اگر به دنبال یک لپ تاپ کاری و حرفه ای هستید، سری ThinkPad به دلیل پردازنده و کیفیت ساخت کلی از لحاظ فنی پیشرفته، انتخاب ایده آلی هستند.

مهمترین عامل باتری و صدا است زیرا سایر مشخصات کاملاً مشابه هستند. به این معنی که شما نیازی به نگرانی زیادی در مورد این مشخصات نخواهید داشت که تا حدی که باعث ایجاد سر و صدا در فرآیند تصمیم گیری شما شود.

آیا باید دسکتاپ خود را با لنوو جایگزین کنید؟ 

سپس مدل‌های ThinkPad Lenovo برای شرایط شما ایده‌آل‌تر هستند. اگر دانش آموز هستید و فقط به برگه های گوگل، صفحات گسترده، ورد پد، استریمینگ، تب های اینترنتی یا اسناد گوگل نیاز دارید، Lenovo ThinkBook  ممکن است بهترین کارایی را برای شما داشته باشد، به خصوص اگر بودجه کمی هم دارید.

نتیجه گیری:

در این مقاله، (مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad) تمام معیارهای اصلی را که از طریق آزمایش‌های مختلف ThinkPad در مقابل Ideapad به دست آورده‌ایم ، با تمرکز بر این که به شما امکان می‌دهد بهترین انتخاب ممکن را بر اساس نیازهای خود داشته باشید، توضیح داده‌ام.

ThinkBooks مقرون به صرفه هستند و در مقایسه با ThinkPad هیچ چیز خاصی از نظر یک لپ تاپ کاربردی کم ندارد، به جز کمبود عمر باتری و سیستم صوتی کمی کمتر.

نادیده گرفتن ویژگی های بهبود یافته ThinkPad سخت است. از جمله دو برابر عمر باتری بیشتر و سیستم صوتی Dolby داخلی

. با این حال، نمایشگر، پردازنده و رم تقریباً مشابه هستند، با این حال ThinkPad دارای یک برتری جزئی در بین سایر مشخصات فنی است.

دراین میان(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad) متوجه شدیم عمر باتری در هر بار شارژ و کیفیت سیستم صوتی بزرگترین تفاوت بین ThinkPad و ThinkBook است. 

همچنین تفاوت های دیگری مانند ظرفیت ذخیره سازی کمتر ThinkBook و قیمت کلی برای مقایسه وجود دارد. 

به طور خلاصه، لپ‌تاپ‌های 2 در 1 با صفحه نمایش لمسی ThinkBook مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌تر هستند که از نظر سرعت، عمر باتری و فضای ذخیره‌سازی عملکرد کمتری دارند، در حالی که ThinkPad به طور متوسط ??در بین مدل‌های مختلف دستگاه برتری است.

ThinkPad سری E و سری L با ThinkBook 14 و 15 قابل مقایسه هستند.

اگر یک کاربر معمولی هستید، ThinkBook با توجه به بودجه شما به احتمال زیاد برای شما مناسب تر است. 

اگر شما دارای یک کسب و کار یا کار حرفه ای هستید که به یک لپ تاپ قوی نیاز دارید تا برای استفاده معمولی و حرفه ای دوام بیاورد، ThinkPad به خوبی طراحی شده و دارای مشخصات فنی عالی برای انجام این کار و رفع نیاز های شما است.(مقایسه لپ تاپ های لنوو سری Thinbook و Thinkpad)