سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11 از لحاظ عملکرد و کاربرد

در این مقاله (هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) قصد داریم تا به یک بررسی کلی و اجمالی درباره عملکرد ویندوز و هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

ویندوز 11 ساده تر و کارآمدتر است، اما به پایان نرسیده است.(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) ویندوز 11 از راه رسید و چشم انداز مایکروسافت برای آینده محاسبات شخصی همراه با آن است.

این ویندوز راحت تر و روان تر است، ویندوزی که منوی استارت را در جلو و وسط قرار می‌دهد و در عین حال برخی از مشکلاتی که ویندوز 10 را به هم ریخته است، از بین می‌برد.

اما در حالی که ویندوز 11 برخی از بهبودها را معرفی می کند، بسیاری از آنها آنقدر ظریف هستند که احتمالاً متوجه آنها نخواهید شد مگر اینکه به طور خاص به دنبال آن باشید.

یکی از این به‌روزرسانی‌ها(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) که برای اکثر کاربران مورد توجه قرار می‌گیرد، حذف اینترنت اکسپلورر است که به طور رسمی توسط مایکروسافت بازنشسته شد

. تغییرات دیگری که توجه شما را به خود جلب می کنند – مانند دکمه استارت که به تازگی در مرکز قرار گرفته است – به سرعت در پس زمینه محو می شوند.

اما شاید این بخشی از برنامه باشد. مایکروسافت ویندوز 11 را به‌عنوان ویندوزی ایمن‌تر و کارآمدتر معرفی می‌کند که استفاده از آن ساده است، با طراحی دلپذیری که قرار است استفاده از رایانه شخصی شما را برای کار و بازی آسان‌تر از همیشه کند

. اگر انتقال از ویندوز 8 به ویندوز 10 یک انقلاب کوچک بود، انتقال به ویندوز 11 یک اصلاح بزرگ است.

و از آنجایی که تقریباً هر کاربر ویندوز 10  این شانس را دارد که ویندوز خود را به صورت رایگان ارتقاء دهد، تنها کاری که بیشتر ما باید انجام دهیم این است که تصمیم بگیریم آیا طراحی اصلاح شده ویندوز 11 ارزش زحمت ارتقاء را دارد یا خیر

. برای کمک به شما در تصمیم گیری برای خودتان، بررسی کامل (هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) ویندوز 11 ما را بخوانید.

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11 از لحاظ طراحی 

  • نمادها و منوها دوباره طراحی شده تا ساده تر و جذاب تر شوند
  • ویندوز 11 در ظاهر زیباتر از ویندوز 10 به نظر می رسد

بزرگترین تغییری که هنگام ارتقا به ویندوز 11 متوجه خواهید شد، طراحی جدید است.

وقتی ویندوز را راه‌اندازی می‌کنید همچنان با نوار وظیفه و دسکتاپ مواجه می‌شوید، اما اکنون چند دکمه جدید در نوار وظیفه وجود دارد و همه آنها در مرکز قرار دارند، نه اینکه در گوشه سمت چپ قرار بگیرند.

در طول راه‌اندازی، مرتباً کلماتی مانند «آرام»، «تمرکز» و «آزادی» را خواهید شنید تا توصیف کند که ظاهر جدید ویندوز برای ایجاد احساس در کاربران است.

به نظر می‌رسد مایکروسافت کاملاً آگاه است که بسیاری از کاربران سال‌ها گذشته را با تحمل اشکال مختلف قرنطینه COVID-19 سپری کرده‌اند، و ویندوز 11 را به‌عنوان سیستم‌عاملی می‌فروشد که می‌تواند به شما کمک کند کارهای بیشتری را با رایانه شخصی خود به روشی  راحت تر و جذاب‌تر انجام دهید. چه برای کار یا بازی از آن استفاده کنید.

این ایده خوبی است، و پس از استفاده از ویندوز 11 می توانم به شما بگویم که برخی از ویژگی های جدید گنجانده شده در طراحی آن به خوبی کار می کنند. آنها ابزارهای بیشتری برای مدیریت آنچه در رایانه شخصی خود به آن توجه می کنید در اختیار خواهید داشت . (هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید)

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11 : دسکتاپ

  • به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر نحوه تمرکز توجه خود داشته باشید
  • اختیاری است و به راحتی نادیده گرفته می شود، مانند بسیاری از ویژگی های ویندوز 11

قابل ذکر است، در این نسخه یک ویژگی دسکتاپ جدید وجود دارد که به شما کمک می کند چندین تکرار از دسکتاپ خود را تنظیم و مدیریت کنید

. پیچیده به نظر می رسد، اما در عمل ساده است. یک دکمه جدید Task View در کنار دکمه Start وجود دارد که به نظر می رسد دو پنجره متضاد با یکدیگر همپوشانی دارند.

نشانگر خود را روی آن نگه دارید و یک پیش نمایش کوچک از تمام دسکتاپ هایی که باز کرده اید و همچنین گزینه ای برای تنظیم یک رایانه جدید خواهید دید.

وقتی یک دسکتاپ جدید راه‌اندازی می‌کنید، عملاً فقط یک تفاوت زیبایی است. می‌توانید برای هر دسکتاپ نام متفاوتی بدهید، اما همه آنها به فایل‌های یکسانی در رایانه شخصی شما دسترسی دارند و از یک حساب مایکروسافت استفاده می‌کنند

همچنین متوجه شدیم که نمادهای دسکتاپ در سراسر دسکتاپ به اشتراک گذاشته می شوند، بنابراین اگر میانبر خود را به مایکروسافت اج از یک دسکتاپ حذف کنید، از تمام دسکتاپ ها حذف می شود

. با این حال، برنامه‌ها و پنجره‌هایی که روی یک دسکتاپ باز کرده‌اید، روی دسکتاپ‌های دیگر تکراری نیستند و هر دسکتاپ می‌تواند لوازم  سفارشی خود مانند کاغذ دیواری و تم را نیز داشته باشد.

وقتی دکمه Task View را فشار می‌دهید (دارای یک جفت مستطیل سیاه و سفید است) این نما را دریافت می‌کنید که دسکتاپ فعلی شما را در امتداد پایین و پیش‌نمایش پنجره‌های باز شده در دسکتاپ فعلی شما را در امتداد بالا نشان می‌دهد.

این در عمل به این معنی است که شما می توانید از دسکتاپ برای سیو کردن پروژه های خود استفاده کنید.(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید)

اگر مانند بسیاری از ما از رایانه شخصی ویندوزی خود برای کار در خانه و پیگیری پروژه های شخصی خود استفاده می کنید، می توانید یک دسکتاپ به نام «Work» را با برنامه های کاری خود راه اندازی کنید و دیگری به نام «Play» را با Steam تنظیم کنید. و همچنین برنامه Xbox آماده کار است.

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11 : تیم ها

  • Teams اکنون در ویندوز ادغام شده است که برای کاربران قدرتمند Teams خوب است
  • اگر از Teams استفاده نمی کنید، می توانید با خیال راحت آن را نادیده بگیرید

اتفاقاً، یک دکمه جدید دیگر در نوار وظیفه ویندوز 11 وجود دارد که به راحتی نادیده گرفته می‌شود: نماد تیم‌های مایکروسافت کمی بنفش. در پی همه گیری COVID-19، Teams شاهد افزایش زیادی در کاربران بود و اکنون مایکروسافت آن را به یکی از اجزای اصلی ویندوز تبدیل کرده است.

اگر از Teams استفاده می‌کنید، اکنون مستقیماً در ویندوز 11 ادغام شده است و پیام‌ها و اعلان‌های دریافتی مستقیماً روی دسک‌تاپ شما ظاهر می‌شوند.

با این حال، اگر هرگز از Teams استفاده نمی‌کنید، نیازی نیست که اکنون شروع کنید – می‌توانید نماد را از نوار وظیفه حذف کرده و بدون از دست دادن هیچ ویژگی معنی‌داری، Teams را به طور کامل حذف کنید.

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11: Snap Assist، Layouts and Groups

  • طرح‌بندی‌ها به شما کنترل دقیق‌تری بر روی صفحه نمایش را نشان می‌دهد
  • گروه‌ها به شما امکان می‌دهند گروه‌های دسته‌ای پنجره‌های مرتبط را کنترل کنید

یکی از ویژگی‌های جدید قابل توجه ‌تر ویندوز 11(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) ، Snap Assist است که مرتب کردن برنامه‌های باز روی دسکتاپ را در Layouts و Groups آسان‌تر می‌کند. مانند بسیاری از ویندوز 11، این نسخه ریزتر از ویژگی های ویندوز 10 است – به طور خاص، به روشی که می توانید از قبل پنجره ها را به طرح بندی های از پیش پیکربندی شده در ویندوز 10 تبدیل کنید.

در ویندوز 11، به جای اینکه مجبور باشید آنها را به موقعیت خود بکشید (یا میانبرهای صفحه کلید را بدانید)، فقط می توانید نشانگر خود را روی دکمه کوچک کردن/بیشینه سازی در گوشه سمت راست بالای هر پنجره برنامه نگه دارید.

یک پنجره پاپ آپ کوچک به سرعت ظاهر می شود که تصاویری از گزینه های چیدمان مختلف را نشان می دهد: تقسیم صفحه 50/50 بین دو برنامه، برای مثال، یا 50/25/25 بین سه برنامه، یا حتی دادن دو سوم صفحه به یک برنامه در حالی که یک برنامه دوم در یک سوم باقی مانده در کنار آن قرار دارد.

هنگامی که یک طرح‌بندی را انتخاب می‌کنید (با حرکت دادن نشانگر خود برای قرار گرفتن روی طرح‌بندی انتخابی، برجسته کردن جایی که می‌خواهید برنامه فعلی برود)، ویندوز به شما کمک می‌کند بقیه آن را با ارائه منوی برنامه‌هایی که در حال حاضر باز کرده‌اید، پر کنید. به شما اجازه می دهد آنها را به قسمت های مختلف صفحه اختصاص دهید.

ویندوز 11 همچنین سعی می‌کند به‌طور خودکار طرح‌بندی شما را به‌عنوان یک گروه به خاطر بسپارد، به این معنی که اگر همه چیز را کوچک کنید، می‌توانید با قرار دادن ماوس روی نماد برنامه کوچک‌شده در نوار وظیفه و انتخاب گزینه Group که ظاهر می‌شود، همه برنامه‌های مشابه را با همان ترتیب باز کنید. این بسیار شبیه به نحوه عملکرد Spaces در macOS است و تقریباً همان عملکرد را دارد.

تمام اینها ویژگی‌های منظمی هستند که گزینه‌های مدیریت  و مستغلات صفحه را که قبلاً در ویندوز 10 در دسترس هستند، بهبود می‌بخشند.

تغییرات کوچک بی‌شمار دیگری در طراحی جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت وجود دارد که برای وارد شدن به آن‌ها بسیار زمان بر است، و طبق تجربه ما، وقتی چند ساعت وقت صرف آشنایی با ویندوز 11 می‌کنید، تنظیم همه آنها بسیار آسان است.

یک منوی نوتیفیکیشن طبقه‌بندی‌شده جدید وجود دارد که از سمت راست صفحه خارج می‌شود، به‌عنوان مثال و گزینه‌های دقیق‌تر برای کنترل اینکه کدام اعلان‌ها را چه زمانی ‌بینید.

کورتانا کاملاً از بین رفته است، اگرچه هنوز هم می توانید آن را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. کورتانا دیگر بخشی از فرآیند نصب ویندوز نیست، اگرچه همچنان می‌توانید آن را به عنوان یک برنامه از طریق فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

همچنین منوهای زمینه جدیدتر و ساده‌تر در بسیاری از بخش‌های ویندوز وجود دارد، به طوری که وقتی کاری مانند کلیک راست روی یک فایل در File Explorer انجام می‌دهید، اکنون منوی کوچک‌تری با گزینه‌های کمتری دریافت می‌کنید که با نمادهایی برای کارهای معمولی مانند Cut قرار می‌گیرند که میتوانید تغییر نام دهید یا به اشتراک بگذارید.

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11 : منوی استارت جدید 

  • بله، اکنون منوی استارت جدید در مرکز است
  • طراحی جدید ساده تر و کاربردی تر است

بیایید روی یکی از بحث‌برانگیزترین تغییراتی که در ویندوز 11 به وجود می‌آید تمرکز کنیم (هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) – دکمه استارت ، که از خانه چند دهه‌ای خود در گوشه سمت چپ پایین نوار وظیفه حذف شده و در وسط قرار گرفته است.

بنابراین، ردیف برنامه‌های پین‌شده معمولاً در کنار دکمه Start قرار دارند: اکنون همه آنها در نوار وظیفه قرار دارند. وقتی دکمه Start را فشار می‌دهید، یک منوی مستطیلی فشرده که بسیار شبیه برنامه اندروید است، بالای آن باز می‌شود.

این منوی استارت جدید تمام ویژگی‌های زبان طراحی روان مایکروسافت را دارد: دارای گوشه‌های گرد، متن در مرکز و نمادهای بزرگ و رنگارنگ است

. همچنین دارای یک نوار جستجو است که به طور برجسته در بالای صفحه نمایش داده می شود، که به نظر من عالی است زیرا زدن دکمه Start و تایپ نام برنامه، فایل یا منوی مورد نظر یکی از سریع ترین راه ها برای دور زدن ویندوز است.

ترفند این است که هیچ نشانگر واضحی وجود ندارد که بتوانید این کار را در منوهای قدیمی‌تر Windows Start انجام دهید.

اکنون که یک نوار جستجوی واضح در بالای منوی استارت وجود دارد، امیدواریم افراد بیشتری بتوانند زمان آسان تری را حین کار کردن با ویندوز داشته باشند.

طرح بندی ساده تر و کارآمدتر منوی استارت در ویندوز 11 یک پیشرفت کلی است.

در زیر نوار جستجو، بیشتر منوی استارت توسط یک شبکه پیمایشی 3×18 از برنامه‌های پین‌شده اشغال می‌شود: اینجا جایی است که برنامه‌های پرکاربرد خود را قرار می‌دهید، و به طور پیش‌فرض مملو از حالت‌های آماده به کار مایکروسافت مانند Edge، Excel، Notepad، Word، Microsoft Store و البته Solitaire. همچنین یک دکمه «همه برنامه‌ها» در گوشه سمت راست بالای منو وجود دارد که فهرستی بر اساس حروف الفبا از همه برنامه‌ها و پوشه‌های برنامه‌ای که نصب کرده‌اید را باز می‌کند.

ویندوز 11 به فهرست الفبای آشنای برنامه های نصب شده در منوی استارت ظاهری تمیز و ساده می دهد. این یک منوی ساده تر و کارآمدتر است که در واقع اصلاحی از منوی استارت موجود ویندوز 10 است.

به عنوان یک نکته کوچک، یکی از زیباترین جنبه های منوی استارت جدید این است که پس از گذراندان بیش از یک ماه استفاده از آن، ما هنوز متوجه یک تبلیغ “پیشنهادی” از مایکروسافت نشده ایم که بدون اطلاع از کاربر بخواهد درج شود.

این یک تغییر خوب نسبت به ویندوز 10 است، که اغلب پیوندی را در منوی استارت وارد می‌کند تا چیزی را برای شما تبلیغ کند ،مگر اینکه به طور خاص روی آگهی مورد نظر راست کلیک کنید و به ویندوز بگویید همه چیز را خاموش کند.

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11 : ابزارک ها 

  • ویجت های موجود در هنگام راه اندازی  بی فایده هستند
  • ما به کنترل بیشتری بر روی تیترهای ظاهر شده در منوی ابزارک ها نیاز داریم

یکی از ویژگی‌های جدید بزرگ مایکروسافت برای ویندوز 11 ابزارک‌ها است. (هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید)

اینها مربع ( کاشی )هایی هستند که به طور خودکار به روز می شوند و مواردی مانند عناوین اخبار، آب و هوا و تقویم شما را نشان می دهند، و اگر زمان زیادی را صرف خیره شدن به تلفن همراه می کنید، این مفهوم نباید ناآشنا باشد.

ویجت های ویندوز 11 نیز چندان از ابزارک های دسکتاپ که در ویندوز 8 دیدیم دور نیستند. با این حال، ویجت‌های ویندوز 11 به جای اینکه روی دسکتاپ شما بنشینند، در یک قسمت مخفی قرار دارند که با فشار دادن دکمه ابزارک از سمت چپ صفحه به بیرون می‌چرخد. صحبت از آن دکمه شد، اکنون در کنار دکمه Start در نوار وظیفه تعبیه شده است.

هنگامی که مایکروسافت برای اولین بار اعلام کرد که به ویندوز 11 می آید، نمایشی از یک پنل ابزارک به ما نشان داده شد که می تواند سفارشی شود، به حالت تمام صفحه گسترش یابد و مطابق میل شما تنظیم شود.

طبق تجربه کاربران، ویجت‌ها و اخبار موجود در منوی ابزارک‌ها کاملاً اضافی هستند و پیکربندی آنها سخت است(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید)

. امیدوارم مایکروسافت به سرعت تغییرات بزرگی در ابزارک‌های ویندوز 11 ایجاد کند، زیرا نمی‌دانیم چرا کسی در این مرحله از آنها استفاده می‌کند. در بهترین حالت، به نظر می‌رسد که منوی ابزارک‌ها راهی سخت برای سفارشی‌سازی اخبار، آب‌وهوا و امتیازات ورزشی است، که همه این‌ها را می‌توان به همین راحتی در مرورگر یا تلفنتان انجام داد.

هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید

بررسی ویندوز 11 : ویژگی های جدید بازی 

  • HDR خودکار عالی است – اگر صفحه نمایشی با قابلیت HDR دارید
  • به همین ترتیب، DirectStorage خوب است اگر یک SSD NVMe سازگار دارید

دو ویژگی جدید ویندوز 11 وجود دارد که علاقه مندان به بازی به آنها اهمیت می دهند: Auto HDR و DirectStorage. به زبان ساده، اولی می‌تواند نورپردازی در بازی‌ها را بسیار بهتر به نظر برساند، در حالی که دومی می‌تواند به لود سریع‌تر بازی‌ها کمک کند. با این حال، هر دو به سخت افزار خاصی نیاز دارند تا کار کنند.(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید)

HDR خودکار قابلیتی است که از یادگیری ماشینی برای تکرار اثر نورپردازی با محدوده دینامیکی بالا در بازی‌های DirectX 11/12 که فاقد آن هستند، استفاده می‌کند. اگر خودتان آن را ندیده باشید، توضیح تفاوت HDR دشوار است، اما در اصل، به لطف افزایش طیف بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت‌های تصویر، نورپردازی بهتر به نظر می‌رسد. روی کنسول های Xbox Series X/S به خوبی کار می کند، اما در ویندوز 10 کمتر کار می کند.

این ویژگی تمیزی است که در ویندوز 11 وجود دارد، و واقعاً باعث می‌شود که نورپردازی در بازی‌ها بالا برود، اما برای استفاده از آن باید یکی از بهترین مانیتورها را داشته باشید که قادر به نمایش محتوای HDR هستند. مانیتورهای با قابلیت HDR هنوز بسیار نادر هستند و پشتیبانی از HDR در پنل‌های لپ‌تاپ به همان اندازه نادر است، بنابراین اکثر کاربران ویندوز در حال حاضر نمایشگری ندارند که بتوانند از HDR خودکار استفاده کنند.

در مقابل، DirectStorage تماماً در مورد کاهش زمان بارگذاری با استفاده از برخی ترفندها برای انتقال داده های بازی به طور مستقیم به کارت گرافیک است، نه اینکه CPU را درگیر کند. این امر باعث می‌شود بازی‌ها سریع‌تر بارگذاری شوند، اما برای استفاده از این ویژگی، باید بازی‌ای را انجام دهید که از DirectStorage API در رایانه شخصی با NVMe SSD و GPU که از DirectX12 Ultimate پشتیبانی می‌کند، بهره می‌برد.

خوشبختانه، این دو مؤلفه این روزها در رایانه های شخصی جدید بسیار رایج هستند، (هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) بنابراین تا زمانی که دستگاه شما خیلی قدیمی نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که زمان بارگذاری سریع بازی را در ویندوز 11 مشاهده کنید.

به عنوان مثال، بازی هایی مانند Forza Horizon Control و The Elder Scrolls III: Morrowind به سرعت و بدون هیچ مشکلی در ویندوز 11 بارگیری می شود.

محتوای مرتبط  ( پیشنهاد ویژه ):

می توانید با کلیک کردن بر روی فرق بین پردازنده لپ تاپ و دسکتاپ که از سری مقالات ما و دارای مطالب مفید و جذاب هستند را مطالعه نمایید .

جمع بندی :

قضاوت قطعی در مورد ویندوز 11 کار سختی است(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید) زیرا بخش اعظمی از آن هنوز دارد ساخته می شود. پشتیبانی از اپلیکیشن اندروید  خیلی طول کشید، ابزارک‌ها فاقد برخی ویژگی‌های تبلیغاتی هستند و در طول بررسی ها، با باگ‌های آزاردهنده (اما نه حیاتی) در برنامه‌هایی مانند Snipping Tool و Cortana مواجه شدیم .

انتظار داریم که مایکروسافت همه این مشکلات را در زمان مناسب برطرف کند .

اما تا اینجا، آنچه در اینجا وجود دارد بسیار خوب است.(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید)  ویندوز 11 بدون از دست دادن چیزهای زیاد در مورد ویندوز 10، ویژگی های خوب ویندوز 10 را اصلاح می کند، و هنگامی که یاد می گیرید همه چیز چگونه کار می کند، استفاده از سیستم عامل جدید به ندرت سخت تر می شود و. قابل تنظیم تر است و ابزارهای جدیدی مانند دسکتاپ و Snap Assist به شما کنترل دقیق تری بر نحوه تقسیم صفحه نمایش و زمان خود می دهد.

ویندوز 11 با صفحه نمایش لمسی، با مناطق لمسی بزرگتر و منوهای ساده تر و گردتر، ساده تر و راحت تر است. از بسیاری جهات، ویندوز 11 بیش از هر زمان دیگری شبیه به رقبایی مانند macOS، Android و Chrome است – و این به طور کلی چیز خوبی است.

مهمتر از همه، اگر تغییرات را دوست ندارید، بیشتر آنها را می توان با خیال راحت نادیده گرفت یا به روشی که دوست دارید تغییر داد – حتی دکمه Start را می توان با کلیک کردن روی یک دکمه در نوار وظیفه به گوشه پایین سمت چپ برگردانید.

تنظیمات. و اگر ظاهر ویندوز 11 را دوست ندارید، می‌توانید با خیال راحت از آن چشم‌پوشی کنید و سال‌ها به استفاده از ویندوز 10 ادامه دهید – اگرچه مایکروسافت در نهایت انتظار دارد که شما آن را ارتقا دهید.

اما در حال حاضر، به همان اندازه که  ویندوز 11 خوب و عالی است، به شما توصیه نمی کنم که آن را ارتقا دهید، مگر اینکه واقعاً در مورد ابزارهای جدید و طراحی اصلاح شده هیجان زده باشید.

دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کار وجود ندارد، و با دادن زمان به مایکروسافت برای رفع برخی از باگ‌ها و ایجاد ویژگی‌های بیشتر، قرار است به شما عزیزان به خوبی خدمت کند .(هر آنچه که باید درباره ویندوز 11 بدانید)