سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری (مرداد 1401)

آیا به دنبال بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان پزشکی هستید؟

به عنوان یک دانشجوی پزشکی، انجام تکالیف یا انجام کار بدون لپ تاپ را تصور کنید. آیا می توانید صفحات گسترده داده  ها را تشکیل دهید؟ آیا قادر به ویرایش خواهید بود؟ داده های اضافی را کجا ذخیره می کنید؟ آیا می توانید هر فایلی را که میخواهید حفظ کنید؟ آیا با چند اسکرول و جستجو می توانید منابع موجود و کارایی آنها را کشف کنید؟ (معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)

بدیهی است، نه!

همه این پرسش‌ها نشان می‌دهند که لپ‌تاپ یک نیاز نهایی برای لذت بردن از انعطاف‌پذیری و آزادی در انجام فعالیت‌ها است. با نیازهای روزافزون، لپ تاپ به یک نیاز صرف و مهم  تبدیل شده است.

لپ تاپ برای رشته های فنی مانند مهندسی یا معماری ضروری نیست. درعوض، رشته پزشکی نیز یک رشته غیر فنی است که برای انجام وظایفش بدون دردسر به لپ تاپ نیاز دارد. از تحقیقات گرفته تا تشخیص بیماری ها، رشته پزشکی در هر مرحله به یک لپ تاپ نیاز دارد.

یک دانشجوی پزشکی ممکن است از آن برای تهیه برگه های داده، شرکت در سخنرانی ها، ارائه سخنرانی، خواندن گزارش های سلامت، تحقیق، تجزیه و تحلیل برگه های داده های آماری و غیره استفاده کند.

قدم گذاشتن به سمت موسسه پزشکی با انتخاب اشتباه لپ تاپ ممکن است در آینده شما را گیج کند. یک دانشجوی پزشکی ممکن است به دلیل ناکارآمدی در عملکرد لپ تاپ، تجربه یادگیری غیربهینه ای داشته باشد. برای یک دانشجوی پزشکی، لپ تاپ با ویژگی های بعدی و قیمت مقرون به صرفه یک موهبت ناب است.

از این رو با نهایت تحقیق و دانش، فهرستی(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری) از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان پزشکی را ذکر کرده‌ایم تا در خرید لپ‌تاپ به آن‌ها اعتماد کنند.

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری

سوالات متداول

1.هنگام خرید لپ تاپ برای یک دانشجوی پزشکی چه ویژگی های ضروری باید در نظر گرفته شود؟

قبل از خرید لپ تاپ(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)، یک دانشجوی پزشکی باید صفحه کلید با نور پس زمینه مناسب و صفحه نمایش با وضوح بالا را در نظر بگیرد. این باید در نظر گرفته شود که در حین کار مداوم، باید تجربه تایپ راحت با حداقل استرس را برای چشمان تجربه کنید.

علاوه بر این، باید یک لپ تاپ با قابلیت ذخیره سازی کافی، یک پردازنده پیشرفته برای توانایی چند کار، وزن سبک و یک باتری بهبود یافته برای داشتن یک دستگاه قابل حمل خریداری کنید.

2. آیا اولویت دادن به لپ تاپ کم وزن مهم است؟

دانشجویان پزشکی (معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)باید در حین تمرین لپ تاپ خود را به مدرسه/دانشکده، درمانگاه یا بیمارستان حمل کنند. لپ‌تاپ حجیم برای دانش‌آموز پزشکی بار سنگینی خواهد بود زیرا حمل روزانه آن دشوار است. از این رو، خریدار باید بر روی لپ تاپ قابل حمل با وزن سبک و دارای مشخصات به روز تمرکز کند تا هنگام حمل و نقل آن اذیت نشود .

3. هنگام خرید لپ تاپ برای دانشجوی پزشکی کدام پردازنده مناسب است؟

به عنوان یک دانشجوی پزشکی،(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری) به عنوان یک مهندس نیازی به انجام وظایف سنگین ندارید. در عوض، آنها باید گزارش های پزشکی را بنویسند، بخوانند یا ویرایش کنند، گزارش های داده را تجزیه و تحلیل کنند، آموزش ها را تماشا کنند، و غیره. بنابراین، پردازنده Core i5 با نسل هفتم یا هشتم برای یک دانشجوی پزشکی مناسب است.

همچنین، پردازنده های نسل بالاتر مانند لپ تاپ های پردازنده i7  قیمت بالایی دارند و باتری بیشتری مصرف می کنند.

4. آیا خرید لپ تاپ برای دانشجوی پزشکی ضروری است یا تبلت می تواند شرایط را برآورده کند؟

کار روی تبلت ممکن است الزامات صفحه نمایش و وضوح شما را برآورده نکند. ممکن است لازم باشد ساعت های طولانی صفحه را مشاهده کنید و یک صفحه نمایش کوچک ممکن است منجر به خستگی چشم شود.

از این رو، برای بهبود دید و گرافیک، لپ تاپ را به شدت توصیه می کنیم. همچنین، اگر خریدار تمایل زیادی به خرید تبلت داشته باشد، باید لپ تاپ 2 در 1 را انتخاب کند. این به خریدار امکان می‌دهد تا با خیال راحت لپ تاپ را به تبلت تبدیل کند..

ممکن است لپ تاپ قابل تبدیلی که در لیست (معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)ذکر کردیم را با مشخصات کلی در نظر بگیرید.

5. تفاوت DDR و SSD چیست؟

DDR،مخفف کلمه  Double Data Rate میباشد که نوعی رم است که انتقال سریع داده را تسهیل می کند، در حالی که SSD یک درایو حالت جامد است که عملا این دو بهم مرتب نیستند و با یکدیگر تفاوت دارند .این به این دلیل است که SSD تندتر، قابل اعتماد تر است و باتری کمتری مصرف می کند.

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری

لپ تاپ اپل MacBook Air MGN63

اپل مک بوک ایر با صفحه نمایش 13.3 اینچی شبکیه چشم با وضوح 2560 در 1600 پیکسل طراحی شده است. وجود صفحه‌نمایش شبکیه، قوام پیکسلی بالاتری را ارائه می‌دهد که تجربه‌ای دقیق و بهبود یافته را به دانشجویان پزشکی ارائه می‌دهد. همچنین، حدود 50 درصد رنگ‌های بیشتری را نسبت به نمایشگر معمولی نشان می‌دهد که در مشاهده تصاویر و داده‌های آماری مؤثرتر است.

با پیکسل های بهینه شده، کاربر ممکن است نتواند بین دید واقعی یک تصویر و گرافیک مجازی تمایز قائل شود. با صفحه نمایش با وضوح بالا، دانش آموز می تواند یک متن واضح و دید واضح را بخواند. این لپ تاپ یک جلوه بصری حیاتی به کاربر ارائه می دهد.

با توجه به پردازنده ساخته شده، اپل مک بوک ایر منحصر به فرد از یک تراشه نازک M1 تشکیل شده است. بنابراین، پردازنده مک بوک ایر اپل به طور انحصاری از CPU، GPU، و غیره در داخل تراشه کوچک قرار داده شده بهره میبرد .

تراشه M1 که از پردازنده 8 هسته ای، پردازنده گرافیکی 7-8 هسته ای و موتور16 هسته ای ساخته شده است، یک CPU 3.5 برابر سریعتر و تا 6 برابر عملکرد GPU شتاب بیشتری نسبت به تراشه های اینتل ارائه می دهد. این منجر به عملکرد سریع در هنگام تمرین کار بدون هیچ مشکلی در کاهش سرعت می شود.

یک دانشجوی پزشکی اغلب به دلیل انبوهی از تکالیف و درس هایی که باید انجام شود خسته می شود. عملکرد ضعیف باتری  ممکن است کاربر را آزار دهد و منجر به یک تجربه آزاردهنده شود.

این لپ تاپ از دو پورت Type-C و جک 3.5 میلی متری و پورت  USB 4.0  تشکیل شده است. یک دانش آموز پزشکی اغلب نیاز به تایپ برای ساعات طولانی دارد. صفحه کلید جادویی با نور پس زمینه متصل به لپ تاپ با یک گنبد لاستیکی ساخته شده است که منجر به پرش و فشرده شدن کلیدها می شود.

حرکت کلید با کیفیت حرکت تایپ را آسان می کند و تجربه نوشتن مطلوبی را فراهم می کند. کار مداوم و استفاده از لپ تاپ برای ساعات طولانی ممکن است پردازنده لپ تاپ را گرم کند که برای خنک شدن وجود فن های خنک کننده حرارتی نصب شده در لپ تاپ به دفع گرمای پردازنده کمک می کند.

با توجه به امکانات ذخیره سازی، همراه با 8 گیگابایت حافظه یکپارچه، این لپ تاپ ظرفیت ذخیره سازی SSD 256/512 گیگابایتی را ارائه می دهد.که قابلیت ارتقا هم دارد ، یک دانشجوی پزشکی عمدتاً شامل فایل های داده و تصاویر است. از این رو، SSD ثابت می کند که برای ذخیره داده ها کاملاً کافی است.(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری

لپ تاپ ایسوس Vivobook Flip 14 TP470EZ-A

ASUS VivoBook 14 از یک صفحه نمایش جذاب 15.6 اینچی تشکیل شده است. رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل به نمایش گرافیک با کیفیت برتر کمک می کند

. علاوه بر این، صفحه نمایش 4 جهته NanoEdge که با نسبت صفحه به بدنه 88 درصدی ترکیب شده است، به صفحه نمایش جذابیت می بخشد و جلوه های بینایی را بهبود می بخشد.

این مشخصات صفحه نمایش، کار چندوظیفه ای بدون دردسر را برای دانشجویان پزشکی تضمین می کند و سرگرمی های مسحورکننده را با صفحه نمایش مورد نیاز به بهترین شکل ممکن می کند.

. ASUS VivoBook 14 از 512 گیگابایت PCIe SSD و 8 گیگابایت رم DDR4  تشکیل شده  است .

این اجازه می دهد تا فایل های با اندازه بزرگ را بدون هیچ گونه مشکلی از تاخیر یا مشکل ذخیره کنید. همچنین از کند شدن لپ تاپ و کار ناکارآمد جلوگیری می کند. از این رو، به دانش آموزپزشکی اجازه می دهد تا فایل های داده مربوطه را در حد متوسط ??ذخیره کند.

پردازنده Core i5 اینتل  باعث عملکرد روان لپ تاپ می شود. با این حال، برای انجام فعالیت های روزمره مانند وب گردی ساده یا کارهای مشابه مناسب است.

این لپ‌تاپ همچنین یک گزینه حسگر اثرانگشت را ارائه می‌کند ، علاوه بر این، ASUS VivoBook 14 گزینه های اتصال گسترده ای را ارائه می دهد.

پورت USB Type-C انتقال داده ها را سریعتر با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه تسهیل می کند که یک مزیت بزرگ برای دانش آموزان پزشکی است. جدا از این، از دو درگاه USB 2.0 Type-A در سمت چپ و یک جک پاور، درگاه USB 3.1 Type-A، درگاه HDMI 2.0، درگاه Type-C، جک هدفون و اسلات کارت microSD تشکیل شده است.

در مورد صفحه کلید، ASUS VivoBook 14  از یک صفحه کلید ارگونومیک با نور پس زمینه تشکیل شده است. با این کار، اگر دانش‌آموزان پزشکی انبوهی از تکالیف داشته باشند و نیاز به تایپ مداوم برای ساعت‌های طولانی داشته باشند، صفحه کلید بسیار مناسب است.

از این رو، دانش آموز گزینه تایپ راحت را دریافت می کند. مشخص شده است که ویژگی صوتی یک نقطه ضعف برای لپ تاپ است. با این حال، از بلندگوهای تشکیل شده و کیفیت صدای واضحی را ارائه می دهد.(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 14 اینچی ایسوس Vivobook Flip 14 TP470EZ-A مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری

لپ تاپ اچ پی  ENVY x360 ES100-A

لپ تاپ اچ پی  ENVY x360 ES100-A ترکیبی عالی از عملکرد و قدرت سخت افزار است.

ویژگی بارز این لپ‌تاپ به لمسی بودن صفحه‌‌نمایش، گردش 360 درجه‌ای لولاها و وزن بسیار کم آن است که لپ‌تاپ را به حالت تبلت تبدیل می‌کند.این دستگاه بدنه مقاومی دارد .این دستگاه به دلیل وزن مناسبی که دارد برای کسانی مانند پزشکان و پرستاران و کسانی که جابجایی مداوم دارند بسیار کارامد میباشد .

کلیدها بزرگ و فاصله‌دار هستند، عمل تایپ را لذت‌بخش کرده و درصد خطا هنگام کار با دستگاه را بسیار کم خواهند کرد.همچنین وجود پورت های بسیار و پر سرعت قادر به پاسخگویی تمامی نیاز های کاربران میباشد .

سخت‌افزار این لپ‌تاپ‌ها متشکل از جدیدترین پردازنده‌های مرکزی شرکت INTEL یعنی i7 1195G7، حافظه‌ی رم 16 گیگابایت از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی 1 ترابایتی از نوع SSD هستند. وجود گرافیک NVIDIA GeForce MX450با دو گیگابایت حافظه پردازشی مجزا که باعث میشود هنگام پردازش های سنگین با کندی عملکرد و افت سرعت دستگاه مواجه نشوید .

همین ویژگی ها  آن را به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای رشته پزشکی و دانشجویان پرستاری و همچنین کارهای دیگری تبدیل می کند.(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری

لپ تاپ  ایسر Aspire 7 -A

اگر به دنبال لپ‌تاپ برای رشته پزشکی و تحصیل در این زمینه و غیره هستید، Acer Aspire 7 با صفحه‌نمایش FHD یکی دیگر از لپ تاپ های فوق هوشمند در لیست خرید شماست.

این لپ تاپ دارای حافظه پردازنده i5Core 10300H در Acer Aspire 7 با پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1650 اضافه شده است که ظرفیت رم ویدیویی 4گیگابایتی از نوع DDR4 را در آن اضافه کرده است.  همین میزان RAM برای اجرای برنامه های سنگین مورد نیاز است.

حافظه رم اختصاصی 8 گیگابایتی DDR4 برای ذخیره فایل های سنگین برنامه  در سیستم شما مورد نیاز است که اگر میخواهید حین پردازش داده ها می تواند حافظه آن را تا 16GB ارتقا دهید . اگر به دنبال یک حافظه پردازنده قابل اعتماد با حافظه GPU اضافی اختصاصی هستید، Acer Aspire 7 ترجیحا باید در بالای لیست شما باشد.

صفحه نمایش با نور پس‌زمینه LED  ارائه شده همراه با آن به شما کمک می‌کند تا کیفیت تصویر با وضوح بالا را در صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD مشاهده کنید. صفحه کلید با نور پس زمینه ارائه شده به همراه لپ تاپ شما ظاهر و احساس زیبایی به سیستم شما می بخشد.

حافظه رم با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4.5 گیگاهرتز ارائه شده در پردازنده CPU شما، فایل های حجیم، برنامه های کاربردی سنگین را یه آسانی اجرا میکند، برنامه های نرم افزاری مرتبط با رشته پزشکی را به آرامی در سیستم شما راه اندازی می کند.(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی ایسر Aspire 7 A715-75G-52C2-A  مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری

لپ تاپ ایسوس ZenBook UX433FQ-A

ASUS ZenBook 14 یک لپ تاپ با صفحه نمایش   HD و دارای پنل ips  است که برای متخصصان پزشکی طراحی شده است و همچنین یکی از بهترین لپ تاپ های ما برای دانشجویان پرستاری است.

این لپ‌تاپ یکی از معدود لپ‌تاپ‌هایی است که برای کنترل تصاویر کامل 1080p مجهز شده است و همچنین دارای پردازنده Core i7 اینتل برای مواقعی است که به کارهای جدی نیاز دارید.

شما می توانید هر برنامه پزشکی را بدون مشکل روی این دستگاه نصب کنید زیرا 8 گیگابایت رم به معنای فضای کافی در دسترس است که در آن همه برنامه های مورد علاقه شما می توانند به طور همزمان اجرا شوند.

Asus Zenbook 14 دارای ویژگی های قدرتمند و دارای پورت های متعدد از جمله  Thunderbolt 3 پورت USB 2.0 و پورت USB 3.0 و پورت HDMI  است.

شما می توانید به لطف پردازنده های سریع آن که سرعت متوسط ??نزدیک به 4.9   گیگاهرتز با پردازنده i7 برای کارایی بیشتر در بهینه سازی ذخیره سازی داده ها دارد ، هنگام تماشای فیلم های پزشکی از نمایشگر 1080p لذت ببرید.

برخی از دانش‌آموزانی که از این لپ‌تاپ استفاده کرده‌اند، چندین پزشک را در یک وب‌کم بدون نگرانی از خرابی سیستم یا سرعت پایین اتصال به اینترنت ببینند و استفاده کنند.(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook UX433FQ-A مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری

حرف پایانی :

امیدواریم این راهنمای بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان پزشکی (معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری) به آسان‌تر شدن سفر پزشکی شما کمک کند و مطمئن شوید که لپ‌تاپ‌هایی را خواهید داشت که با تمام نیازها و نیازهای فردی شما مطابقت دارد.

دانشجویان پزشکی نیازی به لپ تاپ های هاردکور با پردازنده های بالاتر و پیکربندی فوق العاده ندارند. در عوض، آنها به یک لپ‌تاپ مناسب و قابل حمل برای حمل در کلینیک/دانشگاه خود نیاز دارند.

با این حال، خریدار باید بر روی تک تک مشخصات تمرکز کند و نیازهای خود را با ویژگی ها مطابقت دهد. ما لیستی (معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری) از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان پزشکی در را ذکر کرده‌ایم که دارای ویژگی‌های دقیق در محدوده قیمتی متوسط ??هستند.

تمامی لپ‌تاپ‌های ذکر شده در بالا برای دانشجویان پزشکی که نیازهایشان حول محور فعالیت‌های روزمره است، توصیه می‌شود. لذا تمامی عوامل موثر بر نیاز دانشجویان پزشکی از قبیل ذخیره سازی، باتری، پردازنده و … را در نظر گرفته ایم.

از این رو، خریدار باید توضیحات محصول را به دقت مطالعه کند، به نیازهای خود فکر کند، همان را با مشخصات مطابقت دهد و بر اساس آن خرید کند. این لپ تاپ ها برای دانشجویان پزشکی ایده آل هستند . اما به جز دانشجویان پزشکی می توانند مورد توجه سایر دانشجویان نیز قرار گیرند.

این راهنمایی ها را با دوستان یا خانواده ای که وارد دانشکده پزشکی می شوند به اشتراک بگذارید و ممکن است این راهنما مفید باشد.(معرفی 5 لپ تاپ برتر مناسب رشته پزشکی و پرستاری)