سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

چه لپ تاپی بگیرم؟ لپ تاپ برتر که باید در نظر بگیرید چه ویژگی هایی دارد ؟

چه لپ تاپی بگیرم؟ چگونه باید تصمیم بگیرم؟

از راهنمای (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) مفید ما برای پیدا کردن استفاده کنید.

کدام لپ تاپ را بگیرم؟

با تعداد زیادی لپ تاپ برای انتخاب، انتخاب بهترین لپ تاپ متناسب با بودجه شما می تواند مانند پیمایش در یک میدان مین باشد .

حتی درک لیست (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) در حال تغییر مشخصات محصول کار ساده ای نیست. لپ‌تاپ‌ها از نظر سرعت پردازنده، قابلیت گرافیکی، اندازه، فضای ذخیره‌سازی درایو و رم و سایر موارد بسیار متفاوت هستند. علاوه بر این، نیازهای لپ تاپ شما ممکن است کاملاً با نیازهای شخص دیگری متفاوت باشد، و فقط به سردرگمی شما اضافه می کند.

8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

برای برخی، یک صفحه نمایش پر زرق و برق 4K ممکن است مهم باشد. برخی دیگر ممکن است بخواهند یک CPU با عملکرد بالا، مانند پردازنده های جدید Ryzen 6000 AMD، داشته باشند تا در بازی ها شانس بالا تری داشته باشند.

بدست آوردن ارزش بیشتر در این لپ تاپ ها می تواند مشکل باشد، زیرا فناوری های جدیدتر همیشه به معنای عملکرد بهتر نیستند. برای مثال، پردازنده‌های نسل قدیمی‌تر گاهی اوقات می‌توانند از محصولات جدیدتر در تست‌های بنچمارک بهتر عمل کنند.

برای ساده کردن این فرآیند برای شما، ما فهرستی از 8 معیار را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان راهنمایی برای آنچه که باید جستجو کنید، استفاده کنید .

شاید بررسی در هر مقوله سخت به نظر برسد، اما موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در پایان روز، وقت گذاشتن برای تحقیق در مورد دستگاه جدید به این معنی است که از اشتباه پرهزینه خودداری می‌کنید و لپ‌تاپ مناسب خود را تهیه می‌کنید.

8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

 

1. اندازه و سایز و فرم

وقتی صحبت از لپ تاپ می شود، اندازه اهمیت دارد. (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید )

بسته به کاری که قصد دارید با لپ تاپ خود انجام دهید، باید مطمئن شوید که اندازه ای را انتخاب می کنید که مناسب شما باشد

منظور از اندازه در این مقاله. مانند اندازه رم لپ تاپ نیست، بعداً نمی توانید آن را ارتقا دهید. شما در هر شکلی که از قبل انتخاب می کنید همان است و قابلیت تغییر وجود ندارد، پس عاقلانه انتخاب کنید.

اندازه لپ تاپ ها معمولاً از 11.6 اینچ شروع می شود و تا 17.3 اینچ می رسد. اکثر برندها مانند HP، Dell، ASUS و Acer تمایل به ارائه سه اندازه نمایشگر دارند – 13.3 اینچ، 15.6 اینچ و 17.3 اینچ. با این حال، برخی از فروشندگان لپ‌تاپ‌هایی را می‌فروشند که خارج از این اندازه‌ها هستند، از جمله 11.6 اینچ، 12.5 اینچ و 14 اینچ.

بدیهی است که اگر قابلیت حمل و نقل اولویت شماست، باید به سراغ لپ‌تاپ‌های ویندوزی با اندازه کوچک‌تر بروید (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید )

. آنها نسبت به همتایان بزرگتر خود نازک تر و سبک تر هستند. به دنبال لپ تاپ هایی باشید که دارای صفحه نمایش 12.5 یا 13.3 اینچی و وزنی بین 1 تا 1.5 کیلوگرم هستند تا حمل و نقل آسان و بی دغدغه تری داشته باشید .

با این حال، به خاطر داشته باشید که دستگاه‌های 13.3 اینچی با اندازه کوچک‌تر، اغلب از همان پردازنده‌های مرکزی Intel Core یا کارت‌های گرافیک مجزا که می‌توانید در نمونه‌های 15.6 اینچی پیدا کنید، پشتیبانی نمی‌کنند.

در بیشتر مواقع، آنها همچنین دارای مجموعه ای از پورت هایی که کمتر قوی اند هستند. اگر نوع کاری که قصد استفاده از لپ تاپ جدید خود را دارید، نیاز به نمایشگر بزرگتر یا گرافیک مستقل دارد، احتمالاً باید به دنبال اندازه بزرگتر بگردید .

 

در مقابل، نوت بوک ها تمایل دارند ترکیب خوبی از قدرت و قابلیت حمل ارائه دهند. اگر به لپ‌تاپ‌ها نگاه می‌کنید، گزینه خوبی برای شروع IdeaPad Flex 5 و Envy x360 HP است .

در نهایت، لپ‌تاپ‌های تاشو و گیمینگ سنتی معمولاً دارای فرم , و اندازه حجیم‌تر هستند، اما مشخصات قابل‌توجه بهتری دارند.

مهم‌ترین چیزی که در اینجا باید در نظر بگیرید وقتی به دنبال بهترین (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) لپ‌تاپی هستید که می‌توانید بخرید، این است که واقعاً برای انجام آن به آن لپ‌تاپ نیاز دارید.یا خیر .

این ویژگی (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) به ندرت موردی است که یک اندازه و سایز لپ تاپ برای همه مناسب باشد. برخی از کاربران به چیزی سبک تر و قابل حمل تر نیاز دارند. سایر کاربران برای کارهایی مانند ویرایش ویدیو یا اجرای بازی های سطح بالا به گرافیک مجزا نیاز دارند.

اگر به رایانه شخصی با درایو نوری یا عمر باتری طولانی نیاز دارید، تقریباً مطمئناً باید به دنبال لپ تاپی بزرگتر باشید.

هنگامی که اندازه و شکل لپ‌تاپ مورد نظر خود را مشخص کردید، جستجو برای بهترین آن بسیار آسان‌تر می‌شود – زیرا می‌توانید نتایج جستجوی خود را بر اساس آن پارامترها فیلتر کنید.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل IdeaPad Flex 5-A و لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY x360 ES100-A مشخصات و قیمت این دو محصول را مشاهده نمایید .

2. کیفیت نمایش

از آنجایی که احتمالاً ساعت‌ها به نمایشگر لپ‌تاپ خود خیره می‌شوید، احتمالاً می‌خواهید مطمئن شوید که این کار تا حد امکان بدون دردسر است.و به چشمان شما آسیبی نمی رساند  برای این کار، به نمایشگری نیاز دارید که راحت به آن نگاه کنید و استفاده از آن طبیعی و راحت باشد.

برای شروع، (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) باید در نظر بگیرید که آیا اصلاً می خواهید لپ تاپ بعدی شما صفحه نمایش لمسی داشته باشد یا خیر.این روزها صفحه نمایش های لمسی بسیار متداول هستند و می توانند برخی از کارها را نسبت به بقیه آسان تر کنند. برخی از برندها این ویژگی را به صورت استاندارد ارائه می کنند. سایرین برای گنجاندن آن هزینه اضافی کمی خواهند داشت.

متأسفانه، انتخاب صفحه نمایش لمسی گاهی اوقات می تواند براقیت را به نمایشگر اضافه کند.اگرچه در بین نمایشگرهای حساس به لمس ، یک ویژگی جهانی نیست، صفحه نمایش های براق تر اغلب کمی بیشتر در معرض تابش نور خیره کننده هستند.

اگر در حال بازی کردن، تماشای محتوا یا ویرایش تصاویر و محتوای ویدیویی هستید، این مورد می تواند یک اشکال قطعی باشد.

صفحه‌نمایش‌های لمسی مدرن بسیار بهتر از نمونه‌های قبلی خود هستند، اما برخی از جزئیات بالا همچنان پابرجا هستند و اگر بیشتر یک تایپیست معمولی هستید، ممکن است بخواهید لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنید که صفحه لمسی ندارد.

در مرحله بعد، حتما به رزولوشن هر لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید نگاه کنید. رزولوشن 1920×1080 پیکسل (Full HD) باید حداقل در نظر گرفته شود اگر می خواهید فضای زیادی برای ردیف کردن پنجره ها داشته باشید و تصاویر را در معرض دید قرار دهید. اگر برای لپ تاپی کمی بیشتر ولخرجی کنید، احتمالاً پشیمان نخواهید شد.

لپ تاپ های مدرن منتخب نیز اکنون وضوح 4K را ارائه می دهند. (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) با این حال، این پنل‌های نمایشگر گران‌قیمت عموماً افزونه‌ای پرهزینه برای یک محصول گران قیمت هستند. 4K یک ویژگی اضافی و برتر است که فقط برای کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند مانند متخصصان تولید محتوا واقعاً ارزش آن را دارد. که هزینه کنند تا آن را روی لپ تاپ خود داشته باشند .

عکاسان و فیلمبرداران همچنین می‌خواهند لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنند که دقت رنگ بهتری را ارائه می‌دهند و از گستره رنگ گسترده‌تر و استانداردهای HDR پشتیبانی می‌کنند. موارد کلیدی که در اینجا به دنبال آن هستید دقت رنگ Delta E < 1 و پوشش 100 درصدی طیف رنگی DCI-P3 است.

اگر یک گیمر هستید، ارزش وقت گذاشتن برای بررسی نرخ تازه سازی نمایشگر هر لپ تاپ احتمالی را نیز دارد. نرخ تازه‌سازی سریع‌تر اغلب می‌تواند یک مزیت رقابتی در بازی‌های آنلاین ایجاد کند، زیرا تجربه بازی روان‌تر و پاسخ‌گوتر را ممکن می‌سازد

در حالت ایده آل، چیزی با زمان پاسخ کمتر از 5 میلی ثانیه یا نرخ تازه سازی بیشتر از 144 هرتز می خواهید – لپ‌تاپ‌ی مانند  نسخه فوق‌العاده قدرتمند لپ تاپ 15 اینچی ایسوس ROG Zephyrus G15 GA503QS-A R9/16/1TB/8GB RTX3080   را در اینجا بررسی کنید این مورد در حال حاضر بسیار خوب در نظر گرفته می‌شود.

8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

در نهایت، زاویه دید بسیار مهم است. (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) صفحه نمایش لپ تاپ که از فناوری IPS استفاده می کند، وسیع ترین زاویه دید و بهترین برای راحتی کاربر را ارائه می دهد.

در صورت امکان، زمانی را برای رفتن به فروشگاه اختصاص دهید و سعی کنید تفاوت بین نمایشگرهای مختلف را برای خود احساس کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که مدل های نمایشگر معمولاً تنظیمات را به حداکثر میرساند تا چشمان شما را جلب کنند.در غیر این صورت، حتماً بررسی هایی اجمالی داشته باشید تا دید کلی خوبی از محصول داشته باشید و اینکه آیا صفحه نمایش آن می تواند با نیازهای شما مطابقت داشته باشد یا خیر. در سال 2022، بیشتر نمایشگرهای لپ‌تاپ اصلی از لحاظ کیفیت به موفقیت رسیدند، اما آنهایی که در معرض بررسی دقیق یک بازبین حرفه‌ای قرار می‌گیرند، به سرعت خود را نشان نمی‌دهند.

3. کیفیت صفحه کلید

برای جلسات طولانی تایپ، باید لپ تاپی تهیه کنید که صفحه کلید راحت داشته باشد. شما نمی‌خواهید صفحه‌کلیدی داشته باشید که در هربار تایپ کردن زیر نور خورشید قرار بگیرد و باعث آزار شما شود (به صفحه‌کلیدهایی فکر کنید که صفحه‌کلیدهای اعداد فشرده شده‌اند) زیرا این می‌تواند به تجربه کلی ضعیف کاربر هنگام جستجوی مواردی خاص مانند کلیدهای پیکان یا حذف کمک کند .

در حالت ایده‌آل، صفحه‌کلیدی می‌خواهید که دارای طرح‌بندی راحت با کلیدهای اندازه کامل و کمی فضای اضافی اطراف کلیدهای جهت‌دار باشد. کلیدها باید حرکت مناسبی در پایین حرکت داشته باشند و هنگامی که آنها را رها می کنید، واکنش سریع داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید نیز دارای نور پس زمینه است. در ارزش اسمی، ممکن است جزییات سطحی به نظر برسد، اما کلیدهای دارای نور پس‌زمینه، دیدن آنچه را که در محیط‌های کم نور تایپ می‌کنید بسیار آسان‌تر می‌کنند. لپ تاپ های بازی مانند لپ تاپ 17 اینچی ایسوس ROG Strix SCAR 17 G733ZW-A i9(12)/16/1TB/8GB RTX3070Ti  ( اینجا را بررسی کنید ) دارای نور پس‌زمینه کلید RGB جذاب است تا امکان بازی در شب یا محیط‌های کم نور را فراهم کند. توجه: در حالی که کلیدهای دارای نور پس‌زمینه مفید هستند، باتری شما را زودتر خالی می‌کنند، بنابراین هنگام انتخاب لپ‌تاپ خود به آن توجه کنید.

8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

مانند نمایشگر که در بالاتر توضیح دادم ، امتحان کردن قبل از خرید کمک می کند – به خصوص اگر وظیفه اصلی شما تایپ کردن باشد. به احتمال زیاد، شما با آنچه در اینجا می دانید، بیشترین راحتی را خواهید داشت. اگر عادت به تایپ کردن روی صفحه کلید لپ‌تاپ دارید که تا لبه شاسی کشیده می‌شود، احتمالاً لپ‌تاپ‌هایی را خواهید یافت که طرح‌بندی مشابهی را انتخاب می‌کنند تا راحت‌تر از گزینه‌های جایگزین تایپ کنند.

4. پردازنده CPU

هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، عبور از هر یک از CPU های مبتنی بر Core اینتل دشوار است.حتی اگر با جزئیات فنی آشنا نباشید، به احتمال زیاد برچسب‌های چسبانده شده بر روی تمام لپ‌تاپ‌های جدید پردازنده‌های Core i3، Core i5 و Core i7 غول سیلیکونی را دیده‌اید .

برای بسیاری از کاربران، یک پردازنده Core اینتل بهترین عملکرد را هنگام انجام کارهای چندوظیفه ای و چند رسانه ای ارائه می دهد.نوت‌بوک‌های مبتنی بر Core i3 معمولاً در سیستم‌های سطح پایه یافت می‌شوند، در حالی که Core i5 و Core i7 اکثر رایانه‌های اصلی را تشکیل می‌دهند.

سیستم های مبتنی بر Core i7 برای کسانی مناسب تر هستند که بهترین عملکرد را از لپ تاپ خود می خواهند. با این حال، توجه داشته باشید که با یک سیستم مبتنی بر Core i7، گرما از طریق پایه لپ‌تاپ می‌تواند باعث نگرانی شود، به خصوص اگر قصد دارید از لپ‌تاپ در زمان زیادی روی پای خود استفاده کنید.

برخی از لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر نیز اکنون از پردازنده‌های i9 Core اینتل استفاده می‌کنند. لپ تاپ هایی که با پردازنده های Core i9 کار می کنند حتی از لپ تاپ هایی که بر روی پردازنده های Core i7 کار می کنند قدرتمندتر هستند. آن‌ها می‌توانند از نظر عملکرد با دسکتاپ‌ها رقابت کنند، اما هزینه بسیار بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده i7، i5 یا i3 Core دارند.

فروشندگان لپ‌تاپ و نوت‌بوک‌هایی را نیز ارائه می‌کنند که روی پردازنده‌های Ryzen Mobile AMD کار می‌کنند. اگر یک گیمر هستید، این می تواند یک گزینه به خصوص قانع کننده باشد که ارزش بررسی دارد. پردازنده های Ryzen Mobile تمایل دارند با چیپست های گرافیکی Radeon خود AMD جفت شوند.

در اینجا چند نکته وجود دارد، اما از آنجایی که لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های Ryzen Mobile AMD کمی ارزان‌تر از همتایان اینتل خود هستند، می‌توانند ارزش پولی بهتری را ارائه دهند(ارزان تر باشند ). فقط مطمئن شوید که ابتدا تفکیک تفاوت هارا  خوب بخوانید (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) .

5. گرافیک

اگر می‌خواهید در حالی که هنوز می‌توانید لپ تاپ خود را به راحتی حمل کنید، بازی کنید، خرید یک لپ‌تاپ بازی ممکن است انتخاب عاقلانه‌ای باشد. (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید )در حالی که لپ‌تاپ‌های سطح پایه و میان‌رده معمولاً با کارت‌های گرافیکی یکپارچه عرضه می‌شوند، لپ‌تاپ‌های بازی باید GPU اختصاصی خود را داشته باشند .

مشخصات آن عملکرد کلی سیستم شما را در بازی تعیین می کند.

کارت‌های گرافیک بازی لپ‌تاپ مدرن از NVidia GTX 1650 ارزان‌تر تا مدل‌های قدرتمندتر RTX را شامل می‌شود. از سوی دیگر، کارت های گرافیک یکپارچه مانند Radeon Vega یا گرافیک اینتل عملکرد مناسبی را برای عناوین سبک بازی ارائه می دهند. (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید )

6. رم

در قدیم، به ندرت به بیش از 4 گیگابایت رم نیاز داشتید تا بهترین استفاده را از سیستم خود ببرید.

این روزها، احتمالاً می خواهید به حداقل 8 گیگابایت فکر کنید . (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) اگر از کاربران پرقدرت هستید، 16 گیگابایت راه حلی مناسب تر است. در همین حال، گیمرها اگر می‌خواهند بهترین تجربه را داشته باشند ، باید به رمی با ظرفیت تا 32 گیگابایت (یا بیشتر) فکر کنند .

رم بیشتر امکان اجرای همزمان برنامه های بیشتر و دسترسی سریع به داده های بیشتر توسط سیستم را در هر زمان فراهم می کند که برای کارهایی مانند ویرایش عکس یا محتوای ویدیو مفید است.

چند اصطلاح جالب وجود دارد که ممکن است هنگام بررسی مشخصات رم مشاهده کنید، در اینجا نکاتی است که اساساً باید در مورد آنها بدانید. در کنار نام تجاری و ظرفیت هر حافظه رم، حروف DDR را نیز خواهید یافت. معمولاً یک شماره نیز ضمیمه شده است. به عنوان مثال، لپ تاپ 15 اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZM-A i7(12)/16/512/6GB-RTX3060  ( در اینجا بررسی کنید ) دارای دو حافظه رم 16 گیگابایتی DDR5 است. این مخفف Double Data Rate است و عددی که بعد از آن می آید به تولید طراحی کامپوننت اشاره دارد.

8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید 8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

جدیدترین نسل سخت افزار رم DDR5 است . به عنوان یک قاعده، اعداد بالاتر در اینجا بهتر از اعداد پایین تر هستند و اکثر مادربردها فقط می توانند نسل های خاصی از رم را پشتیبانی کنند . خوشبختانه، از آنجایی که شما به دنبال خرید یک لپ تاپ هستید، نگرانی زیادی در مورد آن ندارید زیرا هیچ عاقلی قرار نیست رم ناسازگار را به یک دستگاه از پیش ساخته شده بچسباند.

عدد بعد از DDR نیز نشان دهنده  سرعت انتقال است.مشابه سرعت ساعت در یک CPU، این عدد حداکثر سرعت انتقال نظری پیش فرض را اندازه گیری می کند. باز هم عدد بالاتر در اینجا بهتر است. سرعت بالاتر به این معنی است که همه چیز سریعتر اتفاق می افتد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که آیا رم لپ تاپ شما تک کاناله است یا دو کاناله . در بیشتر موارد استفاده روزمره، این ممکن است تفاوت زیادی ایجاد نکند، اما اگر می‌خواهید گزینه‌های خود را بسنجید، لپ‌تاپ با دو کانال معمولاً مطلوب‌تر از لپ‌تاپ‌هایی است که مقدار حافظه تک کانالی معادل آن را در همان زمان کلاک می‌کند.

سرعت انتقال این به این دلیل است که رم دو کاناله قادر است حجم بیشتری از داده را به یکباره منتقل کند.

در نتیجه، (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) در حالی که داشتن رم بیشتر همیشه بهتر از داشتن رم کمتر است، اکثر کاربران تفاوتی بین داشتن 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت احساس نمی‌کنند مگر اینکه از برنامه‌های رم سنگین استفاده کنند که در آن 16 گیگابایت یا یک کانال ثانویه وجود دارد. تغییر بزرگی ایجاد خواهد کرد از آنجایی که رم نسبتا ارزان است و اغلب به راحتی در لپ تاپ های مدرن ارتقا داده می شود، خرید لپ تاپ با رم که می دانید به جای آن چیزی که فکر می کنید ممکن است به آن نیاز داشته باشید، معمولا هوشمندتر و ایمن تر است.

7. ذخیره سازی

هارد دیسک ها در گذشته رایج بودند، اما این روزها بیشتر مورد استفاده قرار نمی گیرند، (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) به خصوص برای لپ تاپ های نازک و سبک. این به این دلیل است که آنها می توانند آهسته، تا حدودی حجیم باشند و گرما و صدای قابل توجهی تولید کنند.

از سوی دیگر، یک درایو حالت جامد (SSD)، سرعت بسیار بیشتری نسبت به یک هارد دیسک ارائه می‌کند،همچنین بی‌صدا اجرا می‌شود و می‌توان آن را به شکلی نصب کرد که به وزن و حجم لپ‌تاپ اضافه نمی‌کند. در نتیجه این مزایای واضح، اکثر OEM ها حافظه SSD را به عنوان استاندارد لپ تاپ ها پذیرفته اند.

برای لپ‌تاپ جدیدتان از SSD استفاده کنید ، قطعا از سرعت بارگیری برنامه‌ها، دسترسی به داده‌هایتان و همچنین سرعت بالا آمدن سیستم شما لذت خواهید برد.

وقتی صحبت از ظرفیت ذخیره سازی SSD به میان می آید، باید به دنبال آن باشید، ما حداقل 512 گیگابایت را به عنوان حداقل توصیه می کنیم. بازی‌ها و برنامه‌ها هر سال بزرگ‌تر و سنگین تر می‌شوند چون پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که پس از بارگیری برنامه‌ها و فایل‌های شخصی‌تان، کمی در فضای ذخیره‌سازی خود باقی می‌ماند. همچنین شایان ذکر است که سیستم عامل شما مقداری از آن 512 گیگابایت را مستقیماً اشغال می کند، بنابراین شما دقیقاً این تعداد را برای بازی نخواهید داشت.

اگر برنامه های زیادی نصب می کنید یا یک کتابخانه بازی یا فیلم گسترده دارید، احتمالاً می خواهید یک ترابایت یا بیشتر از حافظه SSD را انتخاب کنید. تعجب خواهید کرد که پر کردن 1 یا 2 ترابایت چقدر سریع است، اما با وجود گیگابایت اضافی، ظرفیت بیشتری برای انشعاب خواهید داشت و چیزهای بیشتری را که دوست دارید در آنجا دریافت خواهید کرد. به ما اعتماد کنید، وقتی بتوانید آن بازی را که واقعاً می‌خواستید را دانلود کنید، فضای اضافی را رد نخواهید کرد.

8. عمر باتری

عمر باتری تقریبا هرگز نشان دهنده این نیست که تجربه استفاده از لپ تاپ در دنیای واقعی چگونه است.

به سادگی متغیرهای زیادی وجود دارد که بر عمر باتری تأثیر می گذارد. روشنایی صفحه، وضوح صفحه، تعداد برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌کنید، به علاوه اینکه آیا به طور فعال به شبکه‌های Wi-Fi یا دستگاه‌های بلوتوث متصل می‌مانید یا نه.

سیستم عاملی که لپ تاپ روی آن کار می کند نیز می تواند نقش مهمی در تعیین عمر باتری داشته باشد. به همین دلیل است که اولترابوک‌ها و کانورتیبل‌هایی که روی سیستم‌عامل کروم کار می‌کنند، نسبت به نمونه‌هایی که روی ویندوز 11 کار می‌کنند، عمر باتری بالاتری دارند.

اگر برنامه‌هایی را اجرا می‌کنید که نیاز به پردازش زیادی دارند، ویدیوهای آنلاین زیادی پخش می‌کنید، بازی‌های گرافیکی فشرده بازی می‌کنید یا اگر فایل‌های زیادی را از طریق یک شبکه بی‌سیم انتقال می‌دهید، باتری شما خیلی زودتر از آنچه فروشنده نقل کرده است خالی می‌شود.

یک توصیه خوب در اینجا این است که به رتبه بندی باتری در (وات ساعت) یا میلی آمپر ساعت (میلی آمپر ساعت) نگاه کنید. هرچه این ارقام بزرگتر باشند، باتری بیشتر می تواند دوام بیاورد. به عنوان مثال، یک باتری با امتیاز 50 وات ساعت تا 60 وات ساعت بهترین نتایج از عملکرد را به شما می دهد.

یکی دیگر از موارد کلیدی که در اینجا باید به دنبال آن باشید، (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) شارژ سریع است. مانند تلفن های هوشمند مدرن، بسیاری از لپ تاپ های جدید نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کنند که همیشه خوب و عالی است.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Pro MYD92 همراه با تاچ بار مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

سوالات متداول

آیا لپ تاپ ها جایگزین عالی برای رایانه های شخصی رومیزی هستند؟

اگرچه، به طور کلی، لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی رومیزی قدرتمندتر و گران‌تر هستند، اما مزایای متعددی مانند قابل حمل بودن، تطبیق پذیری و سهولت استفاده را ارائه می‌کنند.

آیا تبلت ها جایگزین خوبی برای لپ تاپ هستند؟

نه. در حالی که هر دوی آنها چند ویژگی مشترک دارند. لپ‌تاپ‌ها هنوز از نظر عملکرد بسیار جلوتر از تبلت‌ها هستند. تنها مزیتی که با استفاده از تبلت به همراه دارد، قابل حمل بودن و هزینه ارزان تر آن است.

در آخر نیازها و بودجه خود را برآورد کنید

البته، شما باید این ویژگی ها را مطابق با بودجه و نیازهای خود متعادل کنید . (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید )

همانطور که در حال حاضر می بینید موارد زیادی در هنگام خرید لپ تاپ وجود دارد. یافتن بهترین لپ تاپ برای نیازهای شما می تواند برای کسی که دانش و تجربه لازم را ندارد کار دلهره آور باشد.

اگر جنبه‌های دیگر لپ‌تاپ را مهم‌تر می‌دانید، (شاید می‌خواهید عملکرد بهتری در بازی داشته باشید یا ساختاری مستحکم داشته باشید، شاید لپ‌تاپی می‌خواهید که بتواند به تبلت تبدیل شود) می توانید تمرکز خود را روی آن ها قرار دهید .

بنابراین من امیدوارم که این مقاله (8 نکته قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید ) به شما ایده بهتری در مورد آنچه را که باید جستجو کنید و اکنون می دانید که چه نوع لپ تاپ نیاز دارید را به شما ارائه دهد.