سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی ( تیر 1401 )

بهترین لپ تاپ مناسب برای معماران [تایید شده توسط معماران]

آیا شما در حرفه طراحی معماری هستید و به دنبال یک لپ تاپ قابل اعتماد برای ویرایش و بازسازی چندین طرح هستید؟

سپس وقت آن است که از یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها (معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی) برای برنامه‌ریزی و طراحی معماران را به شما عزیزان معرفی کنم . به عنوان یک خریدار، شما همیشه این قابلیت را خواهید داشت که از مزایای اتخاذ چنین تصمیم خریدی ، برای خود لذت ببرید.

پس از خرید لپ‌تاپ‌های معمولی، ممکن است اغلب با برخی از این مشکلات رایج روبرو شوید:

  • حافظه کم.
  • پردازنده گرافیکی برای انجام کارهای با گرافیک بالا قابل اعتماد و مناسب نیست.
  • فایل های ناخواسته غیر ضروری که فضای زیادی را در کش سیستم شما مصرف می کنند .

با لیست محصولات ارائه شده در زیر(معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی)، با چنین مشکلات فنی غیر ضروری در لپ تاپ خود مواجه نخواهید شد. بلکه همیشه می توانید انتظار داشته باشید که لپ تاپ شما کارهای تعیین شده مربوط به معماری و طراحی را تقریباً بدون زحمت انجام دهد.

در خرید لپ‌تاپ با رم محدود، پردازنده گرافیکی، درایو با حافظه کم که قادر به ذخیره فایل‌های بزرگ نیست، ممکن است برای اجرای طرح‌های معماری در سیستم خود با خطاهای فنی مواجه شوید.

با یک لپ‌تاپ فوق‌هوشمند، فضای حافظه نامحدود، حداکثر حافظه رم، درایو که با حافظه اضافی برای ذخیره قسمت عظیم فایل‌ها، فایل‌های اجرا شده، فایل‌های دانلودر و غیره همراه است، را دارید.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم به ویژگی های فنی کلیدی مورد نیاز یک لپ تاپ برای اجرای نرم افزارهایی مانند Rhino، Adobe Creative Cloud، نرم افزار AutoCAD، Sketch-Up 3DMAX , REVTE و غیره نگاهی بیندازید.

ما همه این عوامل را در هنگام کادربندی لیستی از بهترین لپ‌تاپ‌ها (معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی) برای طراحی معماران در نظر گرفته‌ایم،که شامل این لیست می‌شود.

سوالات متداول 

برای اینکه کارها کمی ساده تر شود، قبل از خرید لپ تاپ برای اهداف طراحی معماری، چند سؤال متداول توسط خریداران را نیز اضافه کرده ایم:(معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی)

1. آیا دانشجویان معماری به لپ تاپ نیاز دارند؟

دانشجویان معماری بنا به دلایل زیادی به لپ تاپ نیاز دارند. اول از همه، افزایش کلاس های آنلاین این روزها به طور قابل توجهی بالا است. جدای از آن، حداکثر متخصصانی که به طراحی و مدل‌سازی معماری علاقه‌مند هستند، لپ‌تاپ را برای طراحی نقشه برنامه‌های مدل‌سازی دو بعدی یا سه بعدی و غیره انتخاب می‌کنند. لپ‌تاپ با CPU + GPU خوب (معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی)برای اجرای آن برنامه‌ها در سیستم شما حتما مورد استفاده قرار میگیرد .

2. آیا لپ تاپ های بازی برای معماری خوب هستند؟

فقط در صورتی می توان گفت لپ تاپ های گیمینگ مناسب است که سیستم شما دارای حداقل کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 باشد. این کارت گرافیک برای اجرای طرح ها و مدل های معماری در سیستم شما کافی است. نکته بعدی که باید ببینید سرعت لپ تاپ است.

3. چه مقدار حافظه رم برای معماری نیاز دارید؟

حداقل مورد نیاز حافظه رم شما نباید کمتر از 16 گیگابایت باشد که حداقل میزان برای رم است. 32 گیگابایت حافظه رم حداکثر چیزی است که در سیستم خود نیاز دارید. اگر هر دوی این تنظیمات را در سیستم خود دارید، لپ تاپ شما کاملا برای اینکار ایده ال است .(معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی)

4. آیا فکر می کنید پردازنده های iCore 5 برای دانشجویان معماری خوب هستند؟

می توان گفت که پردازنده iCore 5 برای دانشجویان معماری خوب است. در واقع، شما می توانید به دلایل زیادی به آنها خوب بگویید. اگر به دنبال اجرای برنامه های متعدد در سیستم خود هستید، پردازنده درجه متوسط ??بسیار موثر است. پردازنده Core i3 در سطح ابتدایی برای دانشجویان معماری بسیار قدرتمند در نظر گرفته می شود .

معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس TUF Gaming FX506HE-AA

این مدل خاص از ایسوس به دلیل تجربه کاربری فوق العاده اش شناخته شده است. کسانی که در حرفه طراحی، برنامه‌ریزی معماری و مدل‌سازی هستند، قطعاً از این نسخه  لذت خواهند برد.

این مدل از لپ تاپ های ایسوس برای اجرای برنامه های کاربردی متنوع مبتنی بر گرافیک محبوب است . پردازنده قدرتمند i7-11800H CORE پردازنده هشت هسته ای CPU با ظرفیت پاکسازی کش تا 24 مگابایت عرضه می شود.

سرعت 2.3 گیگاهرتز تا 4.6 گیگاهرتز در پاکسازی حافظه کش از بسیاری جهات به شما کمک می کند . حافظه رم اختصاصی 32 گیگابایتی DDR4 ارائه شده در واحد ذخیره سازی فضای کافی برای ذخیره فایل های داده سنگین، فایل های دانلود کننده برنامه های گرافیکی، فایل های API و غیره در سیستم شما فراهم می کند.

لپ تاپ ایسوس FX506HE دارای صفحه نمایش 15 اینچی FHD 1920 x 1080p و نرخ تجدید 144 هرتز و دارای پنل صفحه نمایش ips می باشد .

این یکی دیگر از مزیت های اضافه شده در حین لذت بردن از بازی های تیراندازی اول شخص فشرده است. فایل‌های بازی هنگام بارگذاری برنامه‌های سنگین در سیستم شما هرگز دچار ایست و کندی عملکرد نمی‌شوند.

NVIDIA GeForce RTX 3050 TI  اختصاصی با حافظه 4 گیگابایتی GDDR4 برای راه اندازی نرم افزارهای سنگین ، کارهای گرافیکی فشرده کاملاً قابل اعتماد و مناسب است .

از لحاظ پورت‌ها،  لپ تاپ ایسوس از تمام پورت‌های لازم برای مصارف روزمره بهره می‌برد. در سمت چپ لپ‌تاپ، می‌توان یک دوشاخه شارژ، یک کانکتور RJ-45، یک کانکتور HDMI 2.0b، دو پورت USB Type-A 3.2 ، یک USB Type-C 3.2  را مشاهده کرد. که به شما کمک می کند دستگاه را با طیف گسترده ای از ابزارها و دستگاه ها متصل کنید.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی ایسوس TUF Gaming FX506HE-AA i7-11800H/32/512/4GB-RTX3050Ti مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید . 

معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی

لپ تاپ 15 اینچی ایسر Aspire 7 -A

اگر به دنبال لپ‌تاپ برای اجرای اتوکد، طراحی معماری، مدل‌سازی سه‌بعدی و دوبعدی و غیره هستید، Acer Aspire 7 با صفحه‌نمایش FHD یکی دیگر از لپ تاپ های فوق هوشمند در لیست خرید شماست.

این لپ تاپ دارای حافظه پردازنده i5Core 10300H در Acer Aspire 7 با پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1650 اضافه شده است که ظرفیت رم ویدیویی 4گیگابایتی از نوع DDR4 را در آن اضافه کرده است.  همین میزان RAM برای اجرای برنامه های سنگین مورد نیاز است.

حافظه رم اختصاصی 8 گیگابایتی DDR4 برای ذخیره فایل های سنگین برنامه  در سیستم شما مورد نیاز است که اگر میخواهید حین پردازش داده ها می تواند حافظه آن را تا 16GB ارتقا دهید . اگر به دنبال یک حافظه پردازنده قابل اعتماد با حافظه GPU اضافی اختصاصی هستید، Acer Aspire 7 ترجیحا باید در بالای لیست شما باشد.

صفحه نمایش با نور پس‌زمینه LED  ارائه شده همراه با آن به شما کمک می‌کند تا کیفیت تصویر با وضوح بالا را در صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD مشاهده کنید. صفحه کلید با نور پس زمینه ارائه شده به همراه لپ تاپ شما ظاهر و احساس زیبایی به سیستم شما می بخشد.

حافظه رم با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4.5 گیگاهرتز ارائه شده در پردازنده CPU شما، فایل های حجیم، برنامه های کاربردی سنگین را یه آسانی اجرا میکند، برنامه های نرم افزاری مرتبط با طراحی معماری را به آرامی در سیستم شما راه اندازی می کند.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی ایسر Aspire 7 A715-75G-52C2-A مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید . 

معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی

لپ تاپ 15 اینچی لنوو Legion 5-I

ظرفیت محدود پردازنده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات برای حرفه‌ای‌هایی بود که در زمینه طراحی معماری، بازسازی، کارهای گرافیکی متمرکز هستند.

به همین دلیل بود که سازندگان لنوو legion 5 i را به بازار معرفی کردند. هدف اصلی از معرفی legion 5 i معرفی یک پردازنده ارتقا یافته، حافظه گرافیکی قدرتمند، و کش هوشمند برای اجرای فایل های با برنامه یکپارچه گرافیکی سنگین در سیستم شما خواهد بود.

قطعا شما چنین ویژگی های هوشمندی را در این مدل legion 5 i لنوو خواهید یافت. این مدل به خاطر حافظه پردازنده ارتقا یافته اش شناخته شده است . لپ تاپ Lenovo Legion 5 ، دارای پردازنده بسیار قدرتمند Intel core i7 11800H و تراشه گرافیکی  GEFORCE RTX 3060 GDDR6 می باشد . این پردازنده دارای 8 هسته است و عملکرد بسیار سریعی را ارائه می دهد .

حافظه رم 16 گیگابایتی DDR4 با حافظه رم 1tb+SSD اضافه شده است. دارای ظرفیت ذخیره سازی اضافی برای ذخیره فایل ها است. اگر قصد دارید یک دستگاه شخص ثالث را برای انتقال آن اسناد و سایر فایل ها به لپ تاپ خود وصل کنید، گزینه پورت Micro SD 3.5 میلی متری Combo Jack را دارید.

GEFORCE RTX 3060 GDDR6 دارای 6GB  DDR6 حافظه گرافیکی یکپارچه  ساخت  NVIDIA است . صفحه نمایش 15.6  FULLHDبرای اجرای تصاویر با گرافیک بالا کاملاً قابل اعتماد و مناسب است.

برنامه های سنگین این رشته با رزولوشن 4K مانند 3DMAX , REVTE هرگز در حین اجرای آنها در این مدل لپ تاپ با کندی سرعت و عملکرد مواجه نخواهید شد ، این لپ تاپ دارای 4پورت USB 3.2، 1 پورت کابل HDMI، و 1 پورت USB Type C است .

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی لنوو Legion 5-I i7-11800H/16/1TB-SSD/6GB-RTX3060 مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید . 

معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی

لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت Surface Laptop 4-A

هنگامی که به دنبال یک لپ‌تاپ بازی قوی هستید، قطعاً نام مایکروسافت در لیست خرید شما خواهد بود. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ برای اجرای طراحی و بازسازی معماری هستید، این لپ‌تاپ باید اولین انتخاب شما باشد.

پردازنده چهار هسته ای نسل یازدهم اینتل 30 درصد سریعتر از مدل های قبلی است. کاربران قبلاً از ظرفیت کم پردازنده CPU شکایت کرده بودند. اما حالا این یک لپ تاپ برای کاربران تبدیل به یک افسانه شده است!

سرفیس 4 قدرتمند مایکروسافت ویژگی های خود را ارتقا داد. به غیر از پردازنده نسل یازدهم اینتل Corei5، حافظه گرافیکی آن از پردازنده گرافیکی IntelIris Xe Graphic پشتیبانی می کند. همان GPU برای تقویت گرافیک بازی های ویدیویی فشرده و گرافیک بالا مورد نیاز است.

بازی با گرافیک های سنگین و بالا و همچنین عمر باتری 17.5 ساعته یک مزیت اضافه شده به این مدل است. ممکن است احساس کنید که پردازنده گرافیکی ممکن است برای اجرای برنامه های بازی پیشرفته مناسب نباشد. این تصور اشتباه دیگری است که شما دارید. پردازنده گرافیکی قدرتمند، فایل های داده سنگین را به آرامی اجرا می کند. این لپ تاپ قوی را می توان به عنوان یک دستگاه قدرتمند و  قابل حمل در دسترس کاربر قرار داد.

این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا طبق انتخاب خود به آن دسترسی داشته باشد. گزینه اتصال فوق هوشمند ارائه شده در این لپ تاپ با USB نوع 3.0، نوع C کامل ارائه می شود.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت Surface Laptop 4-A i5(11)/8/256/Intel مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید . 

معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی

لپ تاپ 13 اینچی اپل MacBook Pro

اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که دسترسی به آن قابل اعتماد باشد و برنامه‌های مبتنی بر طراحی معماری به راحتی اجرا شود، مک‌بوک پرو  اپل باید در صدر لیست خرید شما باشد. نسخه قدیمی اپل با انتقادات متعددی از سوی خریداران مواجه شد. این مدل دارای پردازنده مرکزی M1 دارای 8 هسته می باشد .

این پردازنده برای اجرای فایل های سنگین در سیستم شما بسیار موثر است. اگر انتظار دارید طراحی و بازسازی معماری را اجرا کنید، پردازنده گرافیکی 8Core GPU برای شما بسیار مفید است البته این پردازنده گرافیکی فاقد حافظه گرافیکی مجزا می باشد اما در کار شما اختلالی ایجاد نمی کند .

GPU فوق العاده قدرتمند برنامه های بازی با کیفیت بالا را در سیستم شما تقریباً بدون زحمت و به آسانی اجرا می کند. این یکی دیگر از مزایای انتخاب این مدل از اپل است.

مهم ترین واصلی ترین بخش این لپ تاپ صفحه نمایش آن است که می تواند تاثیر مثبتی روی عملکرد شما داشته باشد . صفحه نمایش 13 اینچی خیره کننده  با فناوری True Tone  و پنل رتینا عرضه می شود. Touch Bar یکی دیگر از مزایای اضافه شده برای تقویت امنیت لپ تاپ شما است.

پردازنده  M1هرگز اجازه نمی دهد سیستم شما در هنگام اجرای برنامه های سنگین و فایل های حجیم در سیستم شما کند عمل کند .

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Pro MYD82 همراه با تاچ بار مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید . 

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Pro MYD82 همراه با تاچ بار

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZM-AA

لپ تاپ  ایسوس FX507ZM تاف گیمینگ (TUF Gaming)  که بر اساس معیار های موجود در سال 2022 طراحی شده است . در ساخت این محصول از یک پردازنده بسیار قوی نسل دوازده استفاده شده است . پردازنده بکار رفته در این دستگاه مدل  Core i7-12700H و ساخت شرکت Intel است .

با توجه به عملکرد پردازش این محصول ، لپ تاپ 15 اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZM-AA  در پردازش نرم افزار های سنگین همچنین هنگام اجرای چند برنامه بطور همزمان با مشکلی رو برو نخواهد شد زیرا این لپ تاپ عملکرد بسیار مناسبی در برار تمامی نیاز های شما دارد .

حافظه ی رمی که برای لپ تاپ 15 اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZM-AA در نظر گرفته اند ، یک رم  DDR5 پرسرعت 16 گیگ 4800Mhz است که هنگام انجام بازی های سنگین و اجرای برنامه های سنگین بسیار پر قدرت عمل خواهد رد . علاوه بر این ظرفیت حافظه رم تا 32GB قابلیت ارتقا نیز دارد .

همچنین این لپ تاپ دارای حافظه ی داخلی با ظرفیت 1TB SSD  است که  حتی هنگام انجام کارهای رندر عملکرد بسیار عالی را به  کاربر ارائه میکند که قابلیت ارتقا نیز دارا می باشد . کارت گرافیک این لپ تاپ ساخت شرکت NVIDIA  است و دارای حافظه 6GB  GeForce RTX 3060 TI  است .

صفحه نمایش این دستگاه  دارای نرخ بروز رسانی 144 فریم است که تصاویری زنده و با کیفیت را به کاربر ارائه میدهد . کیبورد دستگاه شامل رنگ بندی RGB است همچنین تاچ پد این لپ تاپ نیز نسبت به مدل های قبلی خود عریض تر شده است .

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 15 اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZM-AA i7(12)/16/1/6GB-RTX3060 مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید . 

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Pro MYD82 همراه با تاچ بار

تا به حال، شما باید ایده خوبی از بهترین لپ تاپ ها برای طراحی معماران داشته باشید. صادقانه بگویم، این لیست (معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی)را می توان بیشتر گسترش داد. اما، ما همیشه زمان و نیازهای مشتریان را در اولویت قرار می دهیم.

این موضوع ما را وادار کرد تا فهرستی را تنظیم کنیم(معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی) که فقط شامل بررسی‌های دارای رتبه برتر بر اساس خرید تأیید شده باشد.

پیشنهاد ویژه :

می توانید با کلیک کردن بر روی راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا که از سری مقالات ما هستند را مشاهده و مطالعه نمایید .

آخرین برداشت 

در حالی که به دنبال بهترین (معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی) لپ‌تاپ‌ها برای معماران برای طراحی  و مدل‌سازی روی لپ‌تاپ خود هستید، لپ‌تاپ‌های موجود زیادی را در مقابل خود خواهید یافت.

اما اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که با نیازهای معماری شما مطابقت داشته باشد، باید مدل لپ‌تاپی را انتخاب کنید که دارای حافظه CPU و GPU خوب برای اجرای کارهای با گرافیک بالا و بدون هیچ گونه اختلال فنی باشد. برای این کار، بهتر است فهرست محصولات به اشتراک گذاشته شده توسط ما را مرور کنید(معرفی 6 لپ تاپ برتر برای معماری و طراحی)

 اما قبل از نهایی کردن تصمیم خرید خود، باید فاکتورهایی مانند قیمت، کیفیت، گارانتی، درصد تخفیف موجود و غیره را در شمارش و تصمیم گیری خود لحاظ کنید. تا تنها بهترین مدل‌ها را برای اجرای کارهای طراحی و ویرایش معماری داشته باشید