سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو: کدام یک از این دو را بهتر است خریداری کنیم؟

تصمیم خرید مک بوک ایر در مقابل پرو سخت تر از همیشه است – در این مقاله(تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو) قصد داریم که تفاوت میان مک بوک ایر در مقابل پرو را برای شما عزیزان مطرح کنیم تا بتوانید هنگام خرید بهترین تصمیم گیری را داشته و از خرید خود راضی باشید .

انتخاب Apple MacBook Air در مقابل Pro دشوار است زیرا هر دو لپ تاپ های فوق العاده ای هستند(تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو) که به لطف قطعات مرغوب  اپل بهتر و کارامد تر از همیشه هستند .

مقایسه لپ‌تاپ‌ها دشوار ، اما مهم است، زیرا هنگام تصمیم‌گیری اینکه کدام لپ‌تاپ برای شما مناسب است، باید دقیقاً بدانید که هر کدام از آنها چه توانایی‌ها و ویژگی هایی دارند. و قادر هستند تا نیاز های مختلف شما را براورده کنند .

اکنون به لطف مدل های متعدد موجود در بازار، انتخاب پیچیده تر شده است. مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1 در سطح ابتدایی هستند که در سال 2020 عرضه شدند اما همچنان به لطف پردازنده M1 عملکرد عالی دارند.

همچنین مک‌بوک پرو 14 اینچی  که پردازنده های M1 Pro / M1 Max قدرتمندتر از M1 در مک‌بوک پرو 13 اینچی، نمایشگر مینی ال‌ای‌دی بزرگ‌تر، پورت‌های بیشتر و وب‌کم 1080p واضح‌تر را ارائه می‌دهد.

مک بوک پرو 16 اینچی همان ارتقاء ویژگی ها را به همراه نمایشگر بزرگتر، واضح تر و عمر باتری بیشتر ارائه می دهد. و البته، مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به M2 و مک بوک ایر 2022 وجود دارد..

همانطور که در بررسی مک بوک ایر با بررسی M1 و مک بوک پرو با بررسی M1 مشاهده کردیم، ارتقاء این مک بوک ها با قطعات با کیفیت اپل به آنها سرعت شگفت انگیز و عمر باتری دیوانه کننده ای داده است .

در این مقاله(تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو) همه نکته هایی که باید بدانید تا هنگام انتخاب بین MacBook Air و Pro، بهترین مک بوک را برای خود پیدا و خریداری کنید.

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

 طراحی

M1 MacBook Air و Pro در طراحی و ساخت این دو مدل از الومینیوم با کیفیت و مرغوب استفاده شده است ، در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شوند(تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو) و همگی  آنها دارای لبه کوچک در جلوی پایه برای جایگیری دست هستند تا صفحه نمایش را به راحتی باز کنید. Airمک بوک مانند همیشه دارای طراحی مخروطی شکل است.

مک‌بوک پروهای جدید حاشیه‌های باریکی ارائه می‌دهند و تاچ بار را برای یک عملکرد متمایز و اختصاصی ارائه می‌کنند .

M2 MacBook Air 2022 دارای طراحی شبیه به مک بوک پروهای 2021 است و طراحی مخروطی را کنار گذاشته است .

همچنین دارای حاشیه های نازک تر و یک بریدگی مانند برای جایگیری دوربین است. M2 MacBook Pro دقیقاً طراحی مشابه مدل قبلی خود که از M1 پشتیبانی می کند،را در طراحی جدید خود بهره گرفته است .

وقتی صحبت از قابلیت حمل به میان می آید(تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو)، مک بوک ایر همچنان سبک ترین است و پس از آن مک بوک پرو 13 اینچی قرار دارد.که از لحاظ حمل و نقل بسیار مناسب و کارامد می باشد ، اما MacBook Pro 14 اینچی هنوز هم با توجه به وزن 3.5  قابل حمل است

مک بوک ایر برای قابلیت حمل بسیار مناسب تراز، مک بوک پروهای جدید هستند زیرا دارای وزن بسیار ایده الی برای حمل هستند .(تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو)

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

پورت ها

مک بوک پروهای جدید بیشترین پورت ها، از جمله اسلات کارت HDMI و SD را ارائه می دهند.(تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو)

اگر پورت های زیادی می خواهید، مک بوک ایر بهترین انتخاب برای شما نیست.زیرا مک بوک پرو دارای پورت بیشتری است  ،مک بوک ایر تنها دو پورت Thunderbolt 3 را ارائه می دهد. مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به M1 نیز دارای دو پورت Thunderbolt 3/USB-C است. دستگاه‌های مجهز به M2 تعداد پورت‌های مشابهی دارند.

مک بوک پروهای 14 اینچی و 16 اینچی جدید بیشترین پورت ها را ارائه می دهند، از جمله سه پورت Thunderbolt 4، یک درگاه HDMI و اسلات کارت SD. به علاوه، شارژ MagSafe نیز وجود دارد.

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

 نمایشگر

نمایشگرها در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی هر دو واضح و رنگارنگ هستند و اما روشنایی که مک بوک پرو ارائه میدهد خیلی بهتر از مک بوک ایر می باشد . Pro

بنابراین ، مک بوک ایر (M1) حداکثر روشنایی 365.8 نیت دارد، در حالی که M1 MacBook Pro (13 اینچ: 434.8 نیت) روشن تر شده است.

مک بوک پروهای 2021 کیفیت نمایشگر را با نمایشگرهای Liquid Retina XDR خود به سطح بالاتری ارتقا داده اند .

آنها برای روشنایی 1000 نیت رتبه بندی شده اند و فناوری mini-LED را برای رنگ ها و کنتراست برتر ارائه می دهند. به علاوه، شما یک صفحه نمایش ProMotion 120 هرتزی برای عملکرد سریع تر دریافت می کنید.

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

 صفحه کلید و تاچ بار

همه مک‌بوک‌هایی که می‌توانید بخرید، صفحه‌کلید جادویی اپل را ارائه می‌کنند که عملکرد لمسی و راحت و قوی را ارائه می‌دهد.

مک بوک ایر از تاچ بار بهره نمی برد، در حالی که مک بوک پرو 13 اینچی دارای این ویژگی است و صراحتاً این تاچ بار OLED ارزش زیادی ندارد و کیفیت بالایی را ارائه نمی دهد. شاید گویای این باشد که مک بوک پرو 14 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی تاچ بار را برای یک عملکرد اختصاصی و حرفه ای از کلیدهای فیزیکی در نظر گرفته است .

ادعاهای اپل مبنی بر بهبود عملکرد شگفت انگیز مک بوک ایر و پرو مبتنی بر M1 در نظر سنجی هایی که از کاربران گرفته شده ثابت شده است. در بنچمارک های Geekbench 5، مک بوک ایر جدید (M1، 16 گیگابایت رم) امتیاز 5962 و پرو جدید (M1، 16 گیگابایت رم) امتیاز تقریباً مشابه 5925 را به دست آوردند.

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

 عمر باتری

عمر باتری یکی از مهم ترین قسمت ها در هر لپ تاپی است که باید به آن توجه کرد (تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو) . M1 MacBook Air در تست باتری که از ان گرفته شده 14 ساعت و 41 دقیقه دوام آورد (وب گردی با سرعت 150 نیت)، در حالی که M1 Pro (16:32) حتی بیشتر دوام آورد .

مک بوک پروهای 2021 این اعداد را شکست می دهند. در طول تست هایی که از این دو محصول گرفته شده ، مک بوک پرو 14 اینچی 14:08 دوام داشت در حالی که مک بوک پرو 16 اینچی تا 15:31 دوام آورد.

با این حال، مک بوک پرو 13 اینچی جدید با M2 همه آنها را نابود می کند زیرا در طول این تست ها  18 ساعت و 20 دقیقه دوام آورد. این باعث می شود که به عنوان ماندگارترین لپ تاپ ما در این لیست قرار گیرد تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید .

 صوتی

در حالی که مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی صدای استریو عالی ارائه می دهند (مک بوک پرو دارای محدوده دینامیکی بیشتری است ، یعنی مک بوک پرو های جدید به شما تجربه گوش دادن به صداهای سه بعدی یا spatial audio را فراهم میکنند و از این فناوری پشتیبانی می کند.) – مک بوک پروهای جدید در سطح های مختلف دیگری از نظر کیفیت صدا قرار میگیرند.

دلیل این امر این است که مک بوک پرو 14 و 16 اینچی دارای تنظیماتی قوی با شش بلندگو است. و در این مدل باس(bass) بیشتری همراه با صدای اکو کمتر همراه با صدای قوی تر دریافت می کنید .

. به علاوه، مک‌بوک پروهای جدید از بلندگوی Dolby Atmos در مقابل هدفون‌ها پشتیبانی می‌کنند.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN93 مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

ارزش و قیمت

مک بوک ایر با قیمت مناسب خود همچنان پیشرو در نظر کاربران  است و مسلماً از نظر عملکرد نسبت به مک بوک پرو 13 اینچی، بها و امکانات بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

هر دو مدل 13 اینچی حرفه ای قدیمی و جدید عمر باتری بیشتری را به شما می دهند، اما ممکن است از نظر قیمت پرداختی برای کاربران کمی سنگین باشد .

مک بوک پرو 14 اینچی نشان دهنده جهش بزرگ قیمت نسبت به مدل 13 اینچی است، اما شما با پرداخت هزینه بیشتر میتوانید لپ تاپ بهتری خریداری کنید که این شامل پردازنده M1 Pro که بسیار سریعتر است میشود.

صفحه نمایش مک بوک  پرو 14 اینچی مینی ال ای دی بزرگتر و برتر با نرخ رفرش 120 هرتز، وب کم 1080p شکل دهنده و دارای پورت های بیشتر است که احتمالاً باید حجم کاری زیادی داشته باشید که این لپ تاپ را بر می گزینید.

مک بوک پرو 16 اینچی لپ تاپ نهایی اپل برای افرادی است که به بزرگ ترین نمایشگر نیاز دارند و بر این اساس قیمت بالاتری دارد و باتری با دوام بیشتری را در این لپ تاپ دریافت خواهید کرد.

می توانید با کلیک کردن بر روی لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Pro MYDA2 همراه با تاچ بار مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید .

تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو

مک بوک ایر در مقابل پرو: کدام یک را باید بخرید؟

انتخاب بین این دو لپ تاپ پر طرفدار (تفاوت مک بوک ایر در مقابل مک بوک پرو) تا حدودی مشکل است زیرا کاربران مختلف نیازهای متفاوتی دارند که باید بر اساس آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنند .

مک بوک ایر بهترین مک بوک برای اکثر افراد است که عملکرد فوق العاده M1 و عمر باتری طولانی تری را در طراحی و ساخت نسبتا قابل حمل ارائه می دهد.

مک بوک پرو 13 اینچی 2020 هنوز خوب است، اما از مک بوک پرو 14 اینچی  ویژه تر و بهتر نیست اما همه ویژگی های آن قابلت ارتقا را دارد .

به دلیل افزایش و نوسانات قیمتی که این محصول داشته به همین دلیل، مک‌بوک پرو جدید M2 برای افرادی که توانایی پرداخت آن را دارند و از بودجه‌ آن آگاه هستند، مناسب بنظر میرسد .

. اما اگر بیش از همه به یک صفحه نمایش بزرگ و قدرتمند نیاز دارید، مک‌بوک پرو 16 اینچی دستگاهی فوق‌العاده برای کاربران حرفه ای و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند بالاترین وضوح و صفحه نمایش را در خانه و در حال حرکت (سفر) داشته باشند.

اگر صرفاً آخرین مدل های موجود را می خواهید، مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی جدید ممکن است برای شما بهترین باشند. البته، باید تصمیم بگیرید که آیا قیمت های آنها در حد بودجه شما است یا خیر (توانایی پرداخت