سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا

ویژگی هایی که یک میکروفون برای تولید محتوا باید داشته باشد کدامند ؟

به تولید محتوا فکر می کنید؟ خوب، شما به یک یا دو میکروفون نیاز دارید. با این حال، این به این سادگی نیست که «یک میکروفون قدیمی را بردارید و آن را به سمت ارائه کننده بگیرید و تمام».

برعکس، کیفیت صدا در تولید کردن محتوا های جدید (مانند همه برنامه‌های کاربردی و دیالوگ های سنگین) از میکروفون شروع می‌شود، و با عوامل بسیار مؤثر (اتاق، موقعیت ارائه‌کننده، پاسخ فرکانس/گذرا، نزدیکی، جذب شوک و ……!) واقعاً این عوامل در تولید یک محتوای خوب بسیار موثر است .( راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)

با وجود چنین گزینه‌های فراوانی ،  انتخاب یک میکروفون مناسب کار سختی است که به فکر و تحقیق بیشتر نیاز دارد.

هنگامی که به یک میکروفون برای تولید محتوا فکر می کنید(راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)، احتمالاً بهتر است با همان سطح جدیت که در دنیای پخش حرفه ای می یابیم، به آن نزدیک شوید، نه اینکه فقط با یک بررسی ساده از سایت های مختلف به چیزی برسید.

میکروفون‌های USB برای سازندگان در مقیاس کوچک که از یک یا دو میکروفون در حین ضبط استفاده می‌کنند مناسب ‌تر هستند و میکروفون‌های مبتنی بر XLR برای سازندگان محتوا که ورودی‌های خود را در طول زمان گسترش می‌دهند، توصیه می‌شود.

میکروفون‌های پویا برای سازندگان محتوا مناسب است که در فضاهای آکوستیک کمتر از ایده‌آل کار می‌کنند و می‌خواهند از نزدیک با میکروفون صحبت کنند، در حالی که میکروفون‌های خازنی برای افرادی که در فضای حرفه‌ای‌تری کار می‌کنند مناسب‌تر هستند.

انتخاب یک میکروفون می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد، اما اطلاع از تفاوت‌های بین انواع اتصال و عناصر میکروفون به شما کمک می‌کند بفهمید کدام یک با تنظیمات شما مناسب است.(راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)

که در لیست راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا با چند مدل از آن ها آشنا خواهیم شد .

خوب، دنیای پخش حرفه ای (تلویزیون، رادیو، گردآوری اخبار و غیره) 100 سال گذشته را صرف اصلاح روش های ضبط و گردش کار خود کرده است.

وقتی نوبت به انتخاب یک میکروفون برای تولید محتوا می‌رسد(راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)، کمی برنامه ‌ریزی به شما کمک می‌کند، و انتخاب درست در ابتدای پروژه قطعاً می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما باشد، بنابراین سرمایه‌گذاری در زمان مفید است.

قبل از تصمیم گیری با جدیت در مورد گزینه های خود تحقیق کنید(راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)

فرمت شما چیست؟

قبل از شروع صحبت در مورد میکروفون(راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)، احتمالاً لازم است این سوال بسیار ساده را از خود بپرسید، “در واقع من در اینجا در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستم؟”

این یک سوال به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما در واقع شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از مردم در مرحله برنامه ریزی از آن عبور می کنند تا در نهایت با صدای بد، دسته ای از وسایل بی فایده که فضای ارزشمندی را اشغال می کنند، روبرو شوند .

با توجه به اینکه امروزه تولید کردن محتوا در حال حاضربه یک پلتفرم پرهیاهو تبدیل شده و اطلاعات متناقض زیادی در مورد بهترین میکروفون، بهترین رابط تولید محتوا، بهترین پلتفرم ویرایش و غیره وجود دارد.

این دقیقاً همان مکالمه‌ای است که یک مهندس پخش حرفه‌ای با یک تهیه‌کننده قبل از اینکه حتی به فکر دستیابی به تجهیزات باشد، خواهد داشت.

پرسش هایی که ممکن است مطرح شود :

چند مجری خواهید داشت؟ در هر زمان می توانید از چند مهمان پذیرایی کنید؟ آیا سایر رسانه های تهیه شده و صداها را در تولید خود دخالت خواهید داد؟

چند مهمان به معنای میکروفون های متعدد است که به نوبه خود به معنای ورودی های متعدد، کابل های متعدد، ویرایش بیشتر است.

میانگین طول قسمت محتوا شما چقدر است و آیا به دنبال حمایت مالی و تبلیغات هستید؟ هر چه محتوا طولانی تر باشد، احتمال ایجاد خستگی در گوش دادن بیشتر می شود و بنابراین کیفیت صدا فشار بیشتری را تحمل می کند. همین امر در مورد هر کسی که به دنبال منافع تجاری با محتوا خود است نیز صدق می کند.

ارائه همه چیز است، بنابراین منطقی است که کمی بیشتر کار کنید و کیفیت صدا را بالا ببرید .

راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا

اتصالات USB در مقابل XLR/TRS

هنگامی که قصد دارید و شروع به تنظیم چیزی شبیه به یک برنامه ، تولید میکنید، نوبت به صحبت درباره میکروفون می رسد(راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)

حالا یک میکروفون چیزهای زیادی را به تنهایی روی میز نمی آورد.

تنها زمانی که میکروفون خود را در زمینه گسترده‌تر استودیو یا زنجیره سیگنال صوتی ادغام می‌کنیم، می‌توانیم از قابلیت‌های انتقال آن استفاده کامل کنیم. این بدان معناست که هر اتصال از میکروفون، به کابل، تبدیل دیجیتال و انتخاب رسانه ضبط باید در نظر گرفته شود تا بتوان یک سیستم ضبط موثر، سرتاسر ایجاد کرد.

صرف نظر از پیچیدگی تنظیمات ضبط شما، یکی از بارزترین نقاط تفاوت در شکل خود متصل کننده ها است.(راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)

از لحاظ تاریخی، میکروفون‌های USB به دلیل سهولت اتصال و سادگی نسبی که به عنوان یک راه‌حل همه‌جانبه ارائه می‌کنند، حالت اصلی ورود اکثر پادکست‌ها و محتوا بوده است.

برخی از نرم افزارها فقط به شما امکان می دهند چندین میکروفون USB را در یک آهنگ ضبط کنید و گزینه های تولید پست را محدود کنید.

اگر از رایانه Apple استفاده می‌کنید، می‌توانید از تنظیمات Audio midi setup برای پیکربندی میکروفون‌های USB اضافی به عنوان دستگاه‌های مجموع استفاده کنید.

این ویژگی به شما امکان می دهد چندین آهنگ صوتی را ضبط کنید، اما اگر به دنبال یک گزینه اتصال ساده تر هستید، شاید بخواهید به این روش بسنده نکنید.

از طرف دیگر XLR در خطر از بین رفتن نیست. اگرچه نکته منفی این است که برای فعال کردن اتصال باید هزینه بیشتری را برای یک میکسر یا رابط صوتی خرج کنید، اما این موضوع تقریباً همیشه کیفیت صدا را بالاتر می برد.

اتصالات USB در مقابل XLR/TRS

خبر خوب این است که شما همیشه راهی برای اتصال میکروفون خود به رایانه خود پیدا می کنید، جایگزینی یک رابط واحد بسیار ساده تر از کل میکروفون و کانکتورهای مربوطه آنهاست.

همچنین میکسرهای آنالوگ زیادی در بازار وجود دارد (راهنمای خرید میکروفون تولید محتوا)که دارای اتصالات ورودی XLR استاندارد، اما با قابلیت خروجی دیجیتال هستند. اگر نیاز به ضبط چند میکروفون همزمان دارید، این می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

در نهایت این تصمیم گیری است که به چند میکروفون نیاز دارید که ساده ترین گزینه را تعیین می کند. اگر فقط یک ارائه‌دهنده است که باید ضبط کنید، مدیریت با میکروفون USB ساده‌تر و راه‌اندازی آن ارزان‌تر خواهد بود، بدون اینکه نیازی به استفاده از میکسر یا رابط صوتی در راه‌اندازی باشد.

میکروفون دینامیک در مقابل کندانسور

سوال بعدی که احتمالاً باید از خود بپرسید این است که آیا باید با میکروفون دینامیک یا خازنی استفاده کنید.

تا حدودی، این تصمیم چیزی است که از فضایی که شما در آن کار می کنید مطلع می شوید. میکروفون های خازنی به گونه ای طراحی شده اند که جزئیات بیشتری را دریافت کنند و بسیار حساس تر از دینامیک هستند.

لازم نیست محتوا شما پر از نویزهای پس زمینه باشد که کیفیت صدا را کاهش می دهد. کاهش نویز و تمیز کردن کیفیت صدا در مراحل پس از تولید امکان پذیر است و با چند بار تمرین می‌توانید به بهترین نحو آن را یاد بگیرید و انجام دهید .

اگر فضای آرامی برای کار ندارید، یک میکروفون پویا با کیفیت خوب احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

تولید میکروفون های دینامیک به طور کلی مقرون به صرفه تر است و می تواند نتایج با کیفیت بالا را با قیمت مناسب ارائه دهد. قطعاً می تواند نقطه شروع خوبی باشد، به خصوص اگر تازه استودیوی تولید محتوا خود را راه اندازی می کنید.

Dynamicsهمچنین می تواند سطوح فشار صوتی بالاتری را تحمل کند، به این معنی که قادر به مقاومت در برابر نوسانات سطح هستند و کمتر احتمال دارد که  اضافه بار را ایجاد کنند. این زمانی است که مجری در مجاورت میکروفون کار می کند و آن صدای رادیویی کلاسیک را با نوای گرم و فرکانس پایین تولید می کند.

میکروفون دینامیک در مقابل کندانسور

میکروفون‌های دینامیک معمولاً از میکروفون‌های خازنی مقاوم ‌تر هستند. آنها می توانند فشار سنگین تری را تحمل کنند و احتمال شکستگی کمتری دارند، به این معنی که شما احتمالاً سال های بیشتری از آن استفاده خواهید داشت.

نقطه ضعف کار با یک میکروفون پویا این است که آنها اغلب صدای قابل توجه تری دارند و فرکانس آن به اندازه اکثر میکروفون های خازنی صاف نیست.

لوازم جانبی مورد نیاز برای ضبط

انتخاب میکروفون مناسب برای برنامه شما واقعا خروجی شما را افزایش می دهد، اگرچه همانطور که همه می دانیم، تکنیک میکروفون و کاربرد صحیح به همان اندازه برای ایجاد یک محصول موفق مهم هستند.

یک پایه هر گونه نویز احتمالی ناشی از حرکت ناخواسته به میکروفون را از بین می برد.

در همین راستا با استفاده از یک فیلتر پاپه همچنین کیفیت محتوا شما را افزایش می دهد.

فیلترهای پاپ با به حداقل رساندن هر گونه صداهای ناخواسته ای که در اثر برخورد سریع هوا به دیافراگم میکروفون ایجاد می شود، کمک می کند. هنگامی که این صداها ضبط می شوند، به سختی حذف می شوند، بنابراین بهتر است از فیلتر پاپ استفاده کنید.

چهار میکروفون USB برتر ما در اینجا آمده است:
  • میکروفون یقه ای مدل BY-M1 PRO

این یکی از میکروفون های لایت در لیست ما است که از نظر ویژگی ها سبک است، اما مقرون به صرفه است.

میکروفون یقه ای با سیم بویا مدل  BY-M1 pro  یک میکروفون لاوالیر (به صورت آویز و گردنبند) از همه جهت ایده آل برای ولاگ، ارائه پادکست، پخش زنده و تولید محتوا و موارد دیگر می توان از این میکروفون زیبا و سبک استفاده کرد .

BY-M1 PRO یک میکروفون کوچک ساده و زیبا است که قابلیت اتصال و پخش را دارد. این میکروفون دارای یک میکروفون کاندنسر با الگوی قطبی Omni-Directional است، که عملکرد بیشتری نسبت به برخی از میکروفون‌های لایت ارائه می‌دهد. علاوه بر این ، بسیار شیک است و قیمت آن مطمئناً مناسب است.

این یک میکروفون خوب و یک دستگاه سطح بالای فوق العاده برای تولیدکنندگان محتوای حتی کسانی که مبتدی هستند .

میکروفون یقه ای با سیم بویا مدل BY-M1 pro میکروفونی سفارشی و منحصر به فرد برای دریافت صدا با کیفیت بالا است .

میتوانید با کلیک کردن بر روی میکروفون یقه ای با سیم بویا مدل BY-M1 Pro مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید.

میکروفون یقه ای با سیم بویا مدل BY-M1 PRO

  • میکروفون کندانسور مدل Fox

میکروفون های کندانسور  مجموعه خوبی از میکروفون های خود ارائه می دهد. مدل Fox یک گزینه بسیار عالی از سایر میکروفون های مشابه در بازار است، با طراحی ساده، اما شیک که در هر جریانی خوب به نظر می رسد.

میکروفن‌های فاکس با بهره‌مندی از استایل شیک و المان‌های فوق‌العاده در طراحی، با هر استودیوی خانگی یا هر مکانی دور از خانه هماهنگ می‌شود. هیچ قسمت از ملودی را از دست نخواهید داد زیرا هیچگونه مشکلی در عملکرد بالای این میکروفون نخواهید دید.

کیفیت صدا تمیز و عالی است و قابلیت اتصال و پخش آن برای سازندگان تازه کار خارق العاده بنظر میرسد.

میتوانید با کلیک کردن بر روی میکروفون کندانسور بیرداینامیک مدل Fox مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید.

 

میکروفون کندانسور بیرداینامیک مدل Fox

  • میکروفون بی سیم مدل BY-XM6-S1

BY-XM6-S1  که به راحتی از بین میکروفون های موجود در این لیست به راحتی استفاده می شود، صدای کلی و کیفیت ساخت این میکروفون از سایر مدل های موجود در این لیست برتری دارد.

این میکروفون بی سیم کاملا مناسب برای ظبط صدای یک سوژه است که نصب و راه اندازی آن بسیار تجربه اسان و راحتی خواهد بود .

این میکروفون قابلیت اتصال به هر گوشی هوشمند و دوربینی را دارد .دریافت صدای این محصول کیفیتی به مراتب بالاتر از میکروفون داخلی دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربر می‌گذارد . که همین ویزگی باعث شده تا تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها و …… طرفداران زیادی پیدا کند .

میتوانید با کلیک کردن بر روی  میکروفون یقه ای بی سیم بویا مدل BY-XM6-S1 مشخصات و قیمت این محصول را مشاهده نمایید.

میکروفون یقه ای بی سیم بویا مدل BY-XM6-S1

جمع بندی :

در پایان، انتخاب میکروفون مناسب برای موقعیت شما یک چیز کاملا شخصی است و بسته به ماهیت تولید محتوا شما و اتاقی که آن را در آن ضبط می کنید، تفاوت زیادی خواهد داشت.

کمی پیش‌اندیشی و تصحیح آینده در مرحله برنامه‌ریزی در نهایت به شما کمک می‌کند تا از محتوایی که عموماً با کیفیت صدای بد همراه است فرار کنید، اما همچنین به شما اجازه می‌دهد تا با رشد پادکست‌تان، تنظیمات شما گسترش و تکامل یابد و اینگونه بهترین خروجی را از محتوای خود خواهید داشت