سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 نکته که بهتر است قبل از خرید هدست گیمینگ بدانید

9 نکته شگفت آور برای انتخاب  یک هدست بازی شگفت انگیز که باید بدانید .

راهنمای نهایی برای انتخاب هدست بازی مناسب برای شما (9 نکته که بهتر است قبل از خرید هدست گیمینگ بدانید)، هدست های بازی راه حلی مفید و کاربردی برای هر یک از نیازهای صوتی بازی شما ارائه می دهند. اما، مانند هر نوع تکنولوژی دیگری، گزینه های مازاد در بازار وجود دارد و همه آنها ارزش خرید ندارند.

برای اطمینان از اینکه پول خود را به خوبی خرج می کنید، چک لیستی از عوامل یا سؤالاتی که باید به آنها پاسخ می دادید ارائه کرده ایم. پس از تکمیل چک لیست یعنی این 9 نکته که بهتر است قبل از خرید هدست گیمینگ بدانید ، ایده بسیار بهتری در مورد آنچه که در یک هدست بازی باید جستجو کنید، خواهید داشت.

9 نکته که بهتر است قبل از خرید هدست گیمینگ بدانید

1. هدفون های بازی در مقابل هدست های بازی

اولین قدم در این چک لیست (9 نکته که بهتر است قبل از خرید هدست گیمینگ بدانید) این است که تصمیم بگیرید که آیا یک جفت هدفون مخصوص بازی می خواهید یا یک جفت هدست بازی.

بنابراین تفاوت بین هدفون گیمینگ و هدست بازی چیست؟

هدفون های بازی هدفون های معمولی هستند که به طور سنتی برای لذت بردن از موسیقی استفاده می شوند. با این حال، آنها دارای ویژگی هایی هستند که برای نیازهای بازی نیز عالی هستند. ویژگی های شنوایی مانند بازیابی ریز جزئیات عالی ، صدای دقیق و تجربه غوطه ور شدن در صدای عالی بازی باعث می شود تا شما آنها را به عنوان یک هدفون بازی با کیفیت در نظر بگرید .

با این حال، بیشتر هدفون های صوتی همراه میکروفون نیستند و هیچ اسلات اتصال میکروفون ندارند. برای پشتیبانی ارتباطی باید یک میکروفون خارجی تهیه کنید.

استفاده از هدفون گیمینگ برای بازی مزایا و معایبی دارد.

مزایای هدفون گیمینگ

  •  کیفیت بالا تر صدا و میکروفون

از آنجایی که شما قدرت انتخاب بیشتری برای هدفون و میکروفون دارید، می توانید تنظیمات بازی خود را مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید. پتانسیل برای کیفیت کلی صدا و میکروفون بهتر، به ویژه برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم وجود دارد.

معایب هدفون های مخصوص بازی

آزمایش با چندین ترکیب محصول می تواند زمان، تلاش و هزینه زیادی را ببرد. همچنین، وقتی هدفون و میکروفون را جداگانه خریداری می کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که عملکرد بیشتری از آن داشته باشید، به خصوص برای بازی.

تنظیم هدفون و میکروفون هنگام بازی می تواند بسیار ناخوشایند و طاقت فرسا باشد .

هدست های مخصوص بازی 

در مقایسه با هدفون های گیمینگ، هدست های بازی ساده تر هستند. دارای یک میکروفون داخلی است که بسته به هر سازنده، قابل جدا شدن یا جمع شدن است. همچنین ممکن است میکروفون دارای مزایایی مانند حذف نویز و دو جهته باشد.

ویژگی‌های هدست گیمینگ نیز به طور طبیعی برای بازی بهتر است، مانند صدای فراگیر مجازی،دکمه لمسی روی هدست برای پیکربندی بازی و ….

درست مانند هدفون های مخصوص بازی، هدست های مخصوص بازی نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مزایای هدست های مخصوص بازی

هدست‌ های بازی سنتی برای گیمر هایی طراحی شده‌اند که به دنبال راه‌ حلی راحت‌ تر و قابل حمل‌ تری برای رفع نیازهای صوتی خود در بازی‌ ها هستند، که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نگرانی بیش از حد در مورد جزئیات فنی مربوط به راه‌اندازی چندین دستگاه، در بازی گوش دهند و ارتباط برقرار کنند.

هدست های بازی اصلی برای استفاده روزمره و معمولی ساخته نشده اند. آنها اغلب زیبایی شناسی را از بازی های ویدیویی نشان می دادند. اگرچه آنها به دلیل طراحی های  الهام گرفته از بازی در بین گیمرها فروش خوبی داشتند، اما این باعث شد که آنها در مقایسه با هدفون های موسیقی سنتی کمتر به چشم بیایند. با این حال، در سال های اخیر، سازندگان بازی طراحی خود را بروز کرده اند.

بسیاری از هدست های بازی امروزی با طراحی های باریک و میکروفون های جمع شونده، بسیار شیک تر و جذاب تر به نظر می رسند.

هدست‌ های بازی امروزی برای گیمر هایی که نمی‌خواهند برای دستگاه‌های جداگانه پول خرج کنند، همراهان صوتی چند منظوره ایده‌آل هستند.

از آنجایی که نیازی به خرید میکروفون جداگانه ندارید، هدست های بازی می توانند راه حل مقرون به صرفه تری باشند.

معایب هدست های بازی

اگرچه وضعیت در سال های اخیر بهبود یافته است، هدست های بازی به هیچ وجه هدفون های صوتی نیستند. در مقایسه با هدفون های صوتی با قیمت مشابه، هدست های بازی معمولاً در بخش موسیقی کند تر هستند.

مثل همیشه، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. اما، از آنجایی که سازندگان باید نگران بسته بندی یک میکروفون مناسب و صدای خوب در یک هدست بازی بدون افزایش قیمت باشند، کیفیت ساخت پایین‌تری در هدست‌های بازی در مقایسه با هدفون‌هایی با محدوده قیمتی مشابه پیدا خواهید کرد.

صرف کمی هزینه بیشتر برای گزینه های پریمیوم می تواند یک هدست بازی با کیفیت بهتر به شما بدهد. با این حال، این واقعیت را پنهان نمی کند که هدست های بازی با قیمت مشابه به خوبی، مستحکم یا قابل اعتماد نیستند.

چرا انتخاب نوع مناسب مهم است؟

همه بازی ها نیازهای یکسانی ندارند. به عنوان مثال، در عناوینی مانند PlayerUnknown’s Battlegrounds ، Fortnite ، و Apex Legends ، نشانه‌های صوتی جهت‌دار دقیق برای موفقیت فردی و تیمی شما حیاتی هستند.

به همین دلیل است که صدای فراگیر یک انتخاب رایج در بین گیمرهای حرفه ای است.

در همین حال، داستان بازی های چند نفره آنلاین نبرد آرنا (MOBA) مانند Dota 2 و League of Legends متفاوت استاز آنجا که، حتی اگر کیفیت صدای عالی چیز خوبی است، اما بیشتر یک امتیاز است تا یک ضرورت.

در هر صورت، شما می‌خواهید تنظیمات بازی را انتخاب کنید که کاملاً با نوع بازی‌ های ویدیویی که اغلب انجام می‌دهید مطابقت داشته باشد.

 هدست مخصوص بازی فنتک مدل ViBE MH85

هدست مخصوص بازی فنتک مدل ViBE MH85

                                                                   

2. پلتفرم بازی شما چیست؟

پلتفرم بازی شما می تواند بر انتخاب هدست های بازی تأثیر بگذارد.

رایج ترین پلتفرم های بازی امروزه عبارتند از:

مک

ایکس باکس سری اس و ایکس

پلی استیشن 4 و 5

کامپیوتر ویندوز

نینتندو سوییچ

به طور کلی، هدست هایی با اتصال 3.5 میلی متری باید در همه پلتفرم ها کار کنند. با این حال، به دلیل برخی ویژگی‌های وابسته به نرم‌افزار، یک کنسول خاص ممکن است از همه عملکردهای یک هدست بازی خاص پشتیبانی نکند.

یک مثال خوب از این هدست های بازی رسمی سونی پلی استیشن Wireless Goldو Platinum است.

اما، اگر تصمیم دارید از هدست های بازی بی سیم سونی پلی استیشن طلایی و پلاتینیوم در ایکس باکس وان استفاده کنید، باید هدست بازی را به صورت دستی از طریق کابل موجود در بسته اصلی وصل کنید. سپس، باید جک را به آداپتور هدست جداگانه ای که توسط مایکروسافت به طور انحصاری برای Xbox One فروخته می شود وصل کنید.

پشتیبانی از صدای فراگیر نیز عامل مهم دیگری است.

هر دو پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تنها از تعداد انگشت شماری از هدست های بازی پشتیبانی می کنند که قادر به ارائه صدای فراگیر 7.1 هستند. اگر از هدست بازی با صدای فراگیر 7.1 استفاده می‌کنید که پشتیبانی نمی‌شود، همچنان کار می‌کند. با این حال، صدا به جای صدای فراگیر 7.1 به صورت استریو 2.0 خواهد بود.

بیشتر هدست‌های بازی سیمی، و همچنین برخی از هدست‌های بازی USB بی‌سیم، باید با Nintendo Switch یکپارچه کار کنند .

3. هدست های بازی سیمی در مقابل بی سیم

باید یاد بگیرید که یک نوع اتصال مناسب را انتخاب کنید. هر دو اتصال سیمی و بی سیم دارای مزایا و معایبی هستند. انتخاب اتصال مناسب می تواند به شدت بر سبک بازی شما تأثیر بگذارد. بنابراین بیایید اصول اولیه هر نوع اتصال را دریابیم.

اتصال سیمی چیست؟

اتصال سیمی شامل استفاده از کابل برای اتصال هدفون یا هدست شما به یک منبع صوتی سازگار است. رایج ترین گزینه های اتصال جک های 3.5 میلی متری یا پورت های USB هستند.

  • مزایای اتصال سیمی

در مقایسه با هدست های بی سیم، هدست های سیمی نسبتاً ارزان هستند. آنها اغلب با ویژگی‌های بیشتر با قیمت پایین‌تر نیز بسته‌بندی می‌شوند، که باعث می‌شود برای گیمرهای مقتصد و بازیکنانی که بودجه کمی دارند، ارزش خرید بهتری داشته باشند.

از هدست‌های سطح اولیه تا رده بالا، هدست‌های سیمی بیشتری در بازار در مقایسه با هدست‌های بی‌سیم وجود دارد.

  • نیازی به نگرانی در مورد شارژ و/یا باتری نیست

این یک مزیت آشکار برای استفاده از هدست های سیمی به جای هدست های بی سیم است.

  • راحت برای استفاده

از آنجایی که نیازی نیست نگران اتصال هدست سیمی به کنسول بازی یا رایانه شخصی از طریق بلوتوث یا دانگل بی سیم باشید، استفاده و راه اندازی آنها بسیار راحت تر است. آنها اغلب پلاگین و بازی هستند.

هدست‌ های بازی سیمی نیز معمولاً در مقایسه با هدست‌ های بی‌ سیم سبک‌ تر هستند، مخصوص پلتفرم نیستند و می‌توانند با اتصال USB یا 3.5 میلی‌متری یا حتی هر دو ارائه شوند.

  • معایب اتصال سیمی
  • مستعد آسیب و شکستگی است

کابل های هدست های بازی سیمی، به ویژه، در معرض گره خوردن و همچنین فرسودگی و پارگی در طول زمان هستند. این باعث می شود در مقایسه با هدست های بازی بی سیم، بیشتر در معرض آسیب و شکستگی قرار گیرند.

  • محدودیت حرکت

از آنجایی که این هدست ها دارای کابل یا سیم هستند، زمانی که می خواهید روی تلویزیون خود بازی کنید و روی مبل خود بنشینید یا می خواهید در بین بازی ها بدون نیاز به گذاشتن هدست به سمت آشپزخانه بروید، می توانند بسیار ناراحت کننده باشند.

 هدفون مانیتورینگ با سیم سنهایزر مدل HD200PRO

هدفون مانیتورینگ با سیم سنهایزر مدل HD200PRO

اتصال بی سیم چیست؟

اتصال بی سیم دقیقاً برعکس اتصال سیمی است، زیرا شامل استفاده از سیم و کابل نمی شود.

برای جبران کمبود اتصال سیمی فیزیکی بین منبع صدا و گیرنده، هدست های بازی بی سیم از فناوری بلوتوث یا دانگل USB بی سیم برای حفظ اتصال استفاده می کنند.

  • مزایای اتصال بی سیم
  • محدودیت کمتر

تا زمانی که در محدوده هدست های بازی بی سیم قرار دارید، می توانید در هنگام بازی تقریباً در هر موقعیتی باشید.

  • سازگاری بین پلتفرم‌های آینده و بهتر

حذف جک 3.5 میلی متری هدفون در سال 2016 توسط اپل روندی را در گوشی های هوشمند آغاز کرد که به زودی بر کنسول ها تأثیر می گذارد. اگرچه هر سه کنسول بازی اصلی امروزی هنوز جک 3.5 میلی‌متری دارند، اما چه کسی می‌تواند بگوید که نسل بعدی هنوز هم جک خواهد داشت؟

هدست‌های بی‌سیم ماندگارتر هستند و سازگاری بین پلتفرمی بهتری دارند، زیرا معمولاً با هر کنسول یا دستگاهی که از استانداردهای بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، کار می‌کنند.

هدست‌های بی‌سیم با دانگل بی‌سیم برای استفاده در چند پلتفرم ایده‌آل نیستند، زیرا روی دستگاه‌هایی که نمی‌توانید دانگل بی‌سیم را به آن وصل کنید، کار نمی‌کنند.

  • عمر باتری بسیار بهبود یافته است

عمر باتری هدست های بازی بی سیم در چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است. این امر به ویژه در مدل های گران تر صادق است.

معایب اتصال بی سیم

  • شارژ کردن

اگر  قصد ندارید پول زیادی برای مدل های شارژ سریع گران قیمت خرج کنید، باید هدست های بازی بی سیم با عمر باتری ناچیز و زمان شارژ طولانی تر را تحمل و انتخاب کنید.

  • گران بودن

از آنجایی که سازندگان باید نگران حفظ کیفیت صدا در کنار عملکرد بی‌سیم باشند، هدست‌های بازی بی‌سیم قیمت بالایی دارند. گزینه های ارزان تری وجود دارد. با این حال، آن‌ها از نظر کیفیت ساخت، کیفیت صدا و/یا عملکرد بی‌سیم سازش‌های بسیار زیادی انجام می‌دهند.

همه هدست‌های بازی بی‌سیم برای اتصال از بلوتوث استفاده نمی‌کنند، برخی به یک دانگل جداگانه نیاز دارند که معمولاً در کنار بسته‌بندی اصلی قرار می‌گیرد.

 هدفون بی سیم جی بی ال مدل TUNE 510 BT

هدفون بی سیم جی بی ال مدل TUNE 510 BT

4. کیفیت ساخت

کیفیت ساخت، به ویژه راحتی و دوام، باید یکی از بزرگترین اولویت های شما در هنگام جستجوی هدفون یا هدست بازی باشد.

یک هدست بازی ممکن است در معرض فرسودگی قرار گیرد. این به این دلیل است که آنها ساعت ها به طور مداوم استفاده می شوند، اغلب بدون استراحت های کوچک در بین بازی ، حتی زمانی که خارج از بازی هستید .

کیفیت ساخت خوب همچنین به این معنی است که مواد راحت‌تر و ویژگی‌های طراحی به طور خاص اضافه شده است تا هدست را برای ساعت‌های طولانی بازی مناسب‌تر کند.

به این ترتیب، سرمایه گذاری در هدست های بازی ساخته شده از مواد با کیفیت برای طول عمر بهتر و همچنین برای راحتی و تناسب بهتر برای به حداقل رساندن عوارض احتمالی مانند درد گردن و گوش، مریضی های پوستی و آسیب شنوایی منطقی است.

در زیر به تفکیک مناسبی از عوامل مختلف موثر بر کیفیت ساخت هدست گیمینگ پرداخته شده است.

  • سربند

در حالت ایده آل، یک هدست بازی با هدبند می خواهید که ساختار قوس آن از مواد تمام فلزی یا حداقل از قاب سیمی ساخته شده باشد تا دوام بیشتری داشته باشد. گاهی اوقات از پلاستیک با کیفیت بالا نیز استفاده می شود. با این حال، آنقدرها بادوام نیست. بهتر است از هدست های مخصوص بازی که عمدتاً از مواد پلاستیکی ساخته شده اند دوری کنید تا از هدر دادن پول خود برای چیزی که به راحتی می شکند جلوگیری کنید.

همچنین سایر مواد به کار رفته در هدبند نیز مهم است. به طور معمول، علاوه بر پلاستیک یا فلز مورد استفاده برای ساختار قوس، فوم خالص، مخمل، چرم را خواهید یافت.

مواد استفاده شده برای بالشتک هدبند و همچنین میزان بالشتک استفاده شده، می تواند تفاوت بزرگی در راحتی استفاده از هدست بازی ایجاد کند. در این مورد، بالشتک ضخیم تر می تواند به کاهش فشار ناشی از پوشیدن هدست کمک کند، که به ویژه برای هدست های بازی سنگین تر مفید است.

  • کاپ گوش

همانند هدبندها، کاپ گوش نیز عامل مهمی در مورد راحتی یک هدست بازی است.

کاپ گوش را می توان از فوم خالص، مخمل، چرم درست کرد.

برای حداکثر راحتی، مخمل مموری فوم پادشاه است. آنها برای گوش نرم هستند و به اندازه کافی به هوا اجازه گردش می دهند تا گوش های شما حتی پس از ساعت ها استفاده عرق نکنند. در مقایسه با چرم و مخمل ببهتر است .

کاپ‌های گوش‌ یا پدهای گوش جایگزین اصلی مخصوصاً برای هدست‌های بازی محبوب و گران‌تر معمولاً در دسترس هستند.

  • نیروی گیره

نیروی گیره نیرویی است که هدفون به سر شما وارد می کند. این یکی از عوامل کلیدی است که تعیین می کند یک هدست گیمینگ چقدر برای شما راحت است و چقدر مناسب است.

متأسفانه، حتی اگر راه‌هایی برای اندازه‌گیری نیروی گیره وجود دارد، تنها راه برای دانستن اینکه یک هدست چقدر مناسب است، پوشیدن آن است.

به میزان فشار و سفتی که روی سر خود احساس می کنید توجه ویژه ای داشته باشید. اگر از عینک استفاده می‌کنید، بهتر است در حین امتحان کردن هدست عینک را نگه دارید. فشار بیش از حد باعث خستگی و ناراحتی می شود، به خصوص پس از مدت زمان طولانی.

اما، به خاطر داشته باشید که نیروی بسیار ضعیف گیره نیز خوب نیست. هدست ممکن است با کوچکترین حرکت سر شما بیفتد اگر درست جا نیفتد.

چیزی که شما در یک هدست بازی می خواهید، یک نیروی گیره یکنواخت در سراسر نقاط تماس مهم است، به خصوص در اطراف هدبند و کاپ گوش .

  • وزن

هدست‌های سبک‌تر معمولاً برای استفاده طولانی‌مدت راحت‌تر هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که هدست‌های سنگین‌تر باید به‌طور کامل کنار گذاشته شوند، به‌خصوص که این هدست‌های سنگین‌تر هستند که معمولاً بادوام‌تر هستند و از مواد با کیفیت‌تر ساخته می‌شوند.

مهم است که به این نکته اشاره کنیم که بالشتک اضافی می‌تواند به کاهش ناراحتی اضافی ناشی از وزن اضافی هدست‌های بازی سنگین‌تر کمک کند.

البته، راحتی یک اولویت است. چیزی که برای شما مفید است ممکن است برای دیگران کارساز نباشد و بالعکس. همیشه بهتر است قبل از خرید یک هدست بازی را برای سی دقیقه یا بیشتر امتحان کنید.

به یاد داشته باشید، هر کسی می‌تواند کمی ناراحتی را برای چند دقیقه تحمل کند، اما ناراحتی‌ های جزئی به مرور زمان ایجاد می‌شوند.

  هدست گیمینگ با سیم هایپر ایکس مدل CLOUD II

هدست گیمینگ با سیم هایپر ایکس مدل CLOUD II

5. عایق صدا

عایق بندی ضعیف صدا می تواند تأثیر منفی بر کیفیت صدا داشته باشد. این امر به ویژه در عناوینی مانند Counter-Strike: Global Offensive که نشانه های صوتی جهت دار بسیار مهم هستند، صادق است. هنگام انتخاب هدست های بازی، با عباراتی مانند «عایق نویز منفعل» و «حذف نویز فعال» (ANC) مواجه خواهید شد.

این دو اصطلاح کاملاً متفاوت هستند ، حتی اگر اکثر مردم اغلب آنها را به جای یکدیگر استفاده می کنند.

جداسازی صدای غیرفعال، که معمولاً به عنوان تنها جداسازی نویز شناخته می‌شود، اصطلاحی است که برای توصیف هدست‌هایی استفاده می‌شود که با استفاده از طراحی فیزیکی صدا را از منابع خارجی مسدود می‌کنند. یکی از ویژگی‌های رایج در میان هدست‌های گیمینگ با ویژگی‌های عایق‌بندی خوب، پشت بسته و چسباندن محکم است، به‌ویژه در اطراف گوشواره‌ها و هدبندها، زیرا هر دو به ایمن‌سازی مهر و موم و جداسازی صداهای محیط کمک می‌کنند.

در مورد ANC، این اصطلاحی است که برای فناوری استفاده می‌شود که به طور فعال نویز پس‌زمینه را برای کیفیت صدای واضح‌تر و بهتر فیلتر می‌کند.

از بین این دو، جداسازی نویز در جداسازی صداهای با تناسب بالاتر بسیار موثرتر است، در حالی که حذف نویز برای فیلتر کردن صداهایی از محدوده‌های پایین‌تر مانند نویز محیط، پچ پچ معمولی، ترافیک – حتی صدای موتور جت – از جمله دیگر بهتر است.

در اینجا تفکیک دقیق‌تری از تفاوت‌های بین دستگاه‌های شنود صوتی Active Noise Cancelling و Passive Noise Isolation ارائه شده است.

6. صدای فراگیر

صدای فراگیر می تواند مزیت خاصی به گیمرها بدهد. صدای فراگیر در حالی که به عنوان یک ویژگی جایزه در سرگرمی تلقی می شود، به گیمرهای عناوین رقابتی مانند Overwatch مزیت بزرگی می دهد زیرا شنوایی همه جانبه دقیق را ارائه می دهد.

استریو در مقابل صدای فراگیر مجازی در مقابل صدای سه بعدی

” Stereo “، ” Virtual Surround “، و ” Sound 3 Dimensional ” سه اصطلاحی هستند که هنگام خرید هدست بازی با آنها زیاد مواجه خواهید شد.

یک هدست استریو صدا را از بلندگوهای چپ و راست پخش می کند. در همین حال، یک هدست Virtual Surround همان صدا را تغییر می‌دهد به طوری که به نظر می‌رسد صدا از بلندگوها یا کانال‌های چند جهتی می‌آید. در نهایت، صدای سه بعدی یا صدای سه بعدی وجود دارد، یا به عنوان “صدای فضایی” نیز شناخته می شود، و در هدفون، صدا دستکاری می شود تا به نظر برسد که کاربر صدا را دقیقاً از جایی که از نظر بصری در زندگی واقعی باید باشد می شنود.

در حالی که Virtual Surround و 3D Sound به نظر می رسند که یکی هستند، اما کاملاً متفاوت هستند.

هدست‌های فراگیر مجازی، ابتدا با پردازش صدا، مغز شما را فریب می‌دهند تا فکر کند صدا از چندین منبع و کانال می‌آید. اما، با هدست‌های صوتی سه بعدی، صدا از طریق فناوری‌هایی مانند Windows Sonic و Dolby Atmos پردازش بیشتری می‌کند. بنابراین به جای ترکیب صدا در کانال های جداگانه، آنها به مکان های سه بعدی مجازی نگاشت می شوند که بلندگوهای کالیبره شده ویژه صداها را برای تجربه گوش دادن دقیق تر و واقعی تر قرار می دهند.

در حالی که صدای سه بعدی نسبت به Virtual Surround افزایش قابل توجهی دارد، پشتیبانی از آن در حال حاضر محدود است. تنها تعداد کمی از بازی‌ها هنوز از این فناوری پشتیبانی می‌کنند و ممکن است مدتی طول بکشد تا به جریان اصلی تبدیل شود.

7. میکروفون

یک میکروفون خوب یکی از مهم ترین عوامل است. چه برای خرید یک هدست با میکروفون داخلی یا انتخاب یک میکروفون برای اتصال به هدفون، موارد زیر را باید جستجو کنید:

  • خواص حذف نویز برای بهبود وضوح صدا و حداقل حواس پرتی از بیرون.
  • عملکرد بی صدا راحت برای حفظ حریم خصوصی.
  • میکروفون بوم برای کیفیت صدای بهتر.

8. زیبایی شناسی

بدون شک بیشتر بازی ها در داخل خانه انجام می شود. بنابراین ممکن است برخی از گیمرها در انتخاب هدست اهمیت زیادی به ظاهرشان ندهند. با این حال، با چنین سرمایه گذاری اساسی، مانند چیزی که شاید حتی روزانه از آن استفاده کنید، چرا چیزی جذاب را انتخاب نکنید؟

برخی از طرح‌ها برای کاربران خاص بیش از حد معمولی هستند، در حالی که سبک‌های دیگر ممکن است بسیار ساده و خسته‌کننده در نظر گرفته شوند. همه چیز به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

در کنار رنگ و طراحی، برخی از هدست ها دارای عملکرد RGB هستند. این هدست را با رنگ های زنده روشن می کند. گاهی اوقات از این برای نشان دادن روشن بودن و متصل بودن آن به کاربر استفاده می شود. در موارد دیگر، صرفاً برای اهداف زیبایی شناختی است.

اگر از هدست بازی بی سیم با عملکرد RGB استفاده می کنید، توجه داشته باشید که نور اضافی می تواند عمر باتری را در صورت روشن شدن کاهش دهد.

هدست گیمینگ با سیم لاجیتک مدل G PRO X

هدست گیمینگ با سیم لاجیتک مدل G PRO X

9. قطعات جایگزین

آیا همه ما از هدست بازی آسیب دیده متنفر نیستیم؟ فرسودگی طبیعی ساعت‌ها استفاده، و همچنین ترک گاه خشم، می‌تواند عوارض خود را روی هدست‌های گیمینگ بگذارد. همچنین، برخی چیزها ممکن است به اشتباه بیفتند، گم شوند یا شکسته شوند. اینجاست که قطعات تعویضی به کار می آیند.

برای صرفه جویی در هزینه و زمان، می توانید هدست را تعمیر و سرویس کنید یا به جای دور انداختن، قطعات شکسته یا گم شده را خودتان عوض کنید.

از بالشتک‌های هدبند جایگزین گرفته تا پدهای گوش و کابل‌های جایگزین، ابتدا باید بدانید که آیا سازندگان هدست مورد نظرتان قطعات یدکی یا تعویضی را می‌فروشند یا خیر .

پیشنهاد ویژه :

اگر دنبال یک مانیتور گیمینگ حرفه ای هستید می توانید با کلیک کردن بر روی راهنمای خرید مانیتور گیمینگ از نظر کاربرد و کیفیت مشخصات و قیمت محصول را مشاهده نمایید.

نتیجه نهایی :

درست مانند بسیاری از چیزهای زندگی، وقتی صحبت از هدست های بازی به میان می آید، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید.اما قیمت همه چیز نیست.

برای اطمینان از انتخاب هدست بازی مناسب، مهم است که تحقیق کنید. هنگام نگاه کردن به برگه مشخصات محصول، مراقب اعداد و ارقام باشید. بیشتر اوقات برای فریب دادن طراحی شده اند. در عوض، انتقادی فکر کنید و عوامل ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید.

امیدواریم این به شما کمک کرده باشد که بدانید دقیقاً در یک هدفون یا هدست بازی به دنبال چه چیزی باشید. و وقتی زمانش رسید، انتخاب درستی خواهید کرد!